Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnus.
Hej! Någon som vet om det finns några vanliga orsaker till att centrallåset stendör? Utom säkringen då. Som tur är låser höger dörr upp tanklocket, i övrigt fungerar inget annat. Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ett vanilg fel är kabelbrott där kablarna går mellan framkant på dörren till den stolpe som dörren är hängd i.
Kontrollera kablarna noggrant.

Mvh GK
av magnus.
Hmm, ser inget tydligt brott på nån kabel. Om en kabel i förrardörren är av, borde väl ändå höger dörr fungera?
Tror inte det är en kabel, låste på kvällen, nästa morgon fungerade det inte.
Relät under ratt har jag bytt o det var de inte. Krångel krångel! :wink:
av magnus.
Finns någon som har haft ett liknande bekymmer?
Fattar inte varför de inte fungerar, säkringar hela, relä bytt.
Har inget relä för blockerat låsläge, ingen fjärrenhet. Ett relä, det är allt o ändå funkar inget.
Någon måste ha rivit i ett centrallås, har jag missat någon komponent?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag rekommenderar att du tar en multimeter och mäter upp kretsarna för att säkerställa att strömmatning finns e.t.c.

Mvh GK
av magnus.
Har ingen ström i någon av de 2 kablarna som går mellan centrallåsreläet och höger dörr.
Vilket leder mig in på nästa fråga, någon som vet varför ett relä blir glödhett?
Tar man isär kontakten till höger dörr blir de svalt igen.
Har vridit o vänt i kablarna men hittar inget problem.
Om jag får gissa så verkar det som reläet har konstant låssignal. Frågan är hur.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har ingen ström i någon av de 2 kablarna som går mellan centrallåsreläet och höger dörr.
Vilket leder mig in på nästa fråga, någon som vet varför ett relä blir glödhett?
Troligen kortis i kontakten eller kretsen.

Mvh GK
Bagagelucka stänger hårt

Min XC90 har en tydlig rampning när den st&au[…]

Hej! Jag har en V90CC 2019 och den nollställe[…]

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]

Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]