Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daggis2
Apropå diskussionen om parkeringsskador mm.

Om man är så rädd om bilen att man bryter ihop totalt för ett mindre dörruppslag hur klarar man då av att använda bilen i daglig trafik.

Jag har en hobbybil med bra puts på. Den parkerar jag inte var som helst.

Jag försöker vara noga med min tämligen nya bruksbil också. Men att syna bilen innan man lämnar den på service och ta kort mm.

Hur klarar man av detta? Det kan inte vara lätt.

mvh

Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Daggis2 skrev:Apropå diskussionen om parkeringsskador mm.

Om man är så rädd om bilen att man bryter ihop totalt för ett mindre dörruppslag hur klarar man då av att använda bilen i daglig trafik.

Jag har en hobbybil med bra puts på. Den parkerar jag inte var som helst.

Jag försöker vara noga med min tämligen nya bruksbil också. Men att syna bilen innan man lämnar den på service och ta kort mm.

Hur klarar man av detta? Det kan inte vara lätt.

mvh

Anders
Mig vetligt så är det ingen som synar bilen innan dom lämnar den på verksta. därimot synar man bilen efteråt, vilket blir helt fel!
av Daggis2
[quote="boeder
Jag tvättar alltid min bil innan jag lämnar in den "synar" för då vet jag vilka eventuella skador som finns, men vad hjälper det. Jag tar nu kort på bilen i alla vinklar på parkeringen utanför verkstaden samt ber att de skall komma ut och besikta bilen innan jag lämnar över nycklarna. Det spelar ingen roll om det senare står någon tomte med för hög testosteron halt på golvet och spelar matcho och inte bryr sig om andras ägodelar. Och sedan med ett tufft språk utan några som helst tanke på vad de vräker ur sig. Spelar ingen roll hur jobbigt allt är, det är kunden som är viktigast, klarar inte meken det så väl han söka annat jobb, enkelt tkr jag.[/quote]
Användarvisningsbild
av CarMan
Daggis2 skrev:[quote="boeder
Jag tvättar alltid min bil innan jag lämnar in den "synar" för då vet jag vilka eventuella skador som finns, men vad hjälper det. Jag tar nu kort på bilen i alla vinklar på parkeringen utanför verkstaden samt ber att de skall komma ut och besikta bilen innan jag lämnar över nycklarna. Det spelar ingen roll om det senare står någon tomte med för hög testosteron halt på golvet och spelar matcho och inte bryr sig om andras ägodelar. Och sedan med ett tufft språk utan några som helst tanke på vad de vräker ur sig. Spelar ingen roll hur jobbigt allt är, det är kunden som är viktigast, klarar inte meken det så väl han söka annat jobb, enkelt tkr jag.
[/quote]
Jo han skrev det, man om man går till botten med det så är han säkert som alla andra. dom har säkert nyligen tvättat bilen & då ser man ju skicket på den. men han har säkert också varit på nått annat ställe innan han åker till verkstan. inet alla som handtvättar bilen 05:00 på morgonen
av Daggis2
Min poäng är att det måste vara jobbigt att vara så sjukligt misstänksam att man mer eller mindre utgår i från att märkesverkstaden inte bara fuskar vid servicen utan även repar sönder bilen.

Jag tror inte att den genomsnittlige kunden ser saken på det sättet.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Som vi alla redan vet, har det skrivit och bråkats en del om höga servicepriser! Detta har Bilia tagit fasta vid och bestämt sig för att sänka servicepriserna på nya bilar (fr.o.m. MY2007)
:???:
Så, dom får kanske mindre klagomål på höga servicekostnader från ägarna av Volvo MY2007 och framåt, medan deras gamla kunder snällt får stå för dom högre servicekostnaderna! :cry:

Å andra sidan...en billigare service innebär kanske sämre service, vilket vi tidigare kunnat läsa! Med detta i åtanke, så kanske man känar mer på att äga en Volvo MY2006 eller tidigare!? :wink:
Användarvisningsbild
av Mats
Fattar inte varför inte alla kan få billigare service, det har ju inte ändrats något speciellt på bilarna på modellår 07.
Användarvisningsbild
av eccy243
Loner skrev:Numera så är jag alltid med vid rep/service.

B la för att jag inte vill möta min bil ute i trafiken bara för att meken tar sig friheter att åka hem på lunchen i min bil...

/L
Lite OT kanske, men... Såg inte till dig senast jag såg bilen :D . Har aldrig varit med om att mekarna (varken jag själv eller nån annan) har "lånat" kundbilar för nyttosyfte, möjligen att man tar en liten sväng om man inte har kört bilen förut, och är lite intresserad av hur bra den går. Ska man ha en bil på lunchen, så lånar man en inbytesbil.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Ang. att servicepersonen "lånar" bilen över lunchen, har jag inget emot detta...under förutsättning att personen i fråga samtidigt känner av bilen efter problem som jag själv kanske inte märkt!

Värre skulle vara om bilen hittades totalkvaddad i ett dike några mil ifrån verkstaden... :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
eccy243 skrev:
Loner skrev:Numera så är jag alltid med vid rep/service.

B la för att jag inte vill möta min bil ute i trafiken bara för att meken tar sig friheter att åka hem på lunchen i min bil...

/L
Lite OT kanske, men... Såg inte till dig senast jag såg bilen :D . Har aldrig varit med om att mekarna (varken jag själv eller nån annan) har "lånat" kundbilar för nyttosyfte, möjligen att man tar en liten sväng om man inte har kört bilen förut, och är lite intresserad av hur bra den går. Ska man ha en bil på lunchen, så lånar man en inbytesbil.
Hehe ja att man lånar inbytesbilar eller demobilar över kvällen hos Bilia i Östersund har jag fått höra mycket om, grannen jobbade där innan han flyttade hit till stan. Tror han jobbade på reservdelsförsäljningen :???:

/Anders
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 54

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]