jonts skrev:Någon som har haft samma problem bilen blir orkeslös och rykig. Bilen har gått 700mil,har lämnat bilen på verkstan flera gånger och har nu fått svar att det beror på att man måste köra 10-20min efter varje gång man tankat HELT SJUKT. :twisted:
Jag hade också problem med min förra bil (2,0F manuell MY08) även då jag tankat etanol hela tiden. Konstigt nog var det framförallt vid riktigt varma dagar och vid riktigt kalla dagar. sämst gick den konstigt nog då det varit soligt och ganska varmt.
Vid riktigt kallt väder var det mest att den ryckte lite men då det var varmt så var den i princip helt okörbar i en till två minuter. Den kvävde sig själv och dog så fort jag gasade. Pinsamt med en bil som då kostade 360.000 med all utrustning jag hade. trots ny mjukvara löste de inte problemet och den gick lika kasst när jag lämnade in den efter 7000 mil år 2009.
Min 2,5FT går som tåget oavsett E85 eller bensin och inte går den ojämt när jag bytt heller även om det bara blivit tre tankar blyfritt hittills. Och går silkeslent oavsett 30 grader varmt eller minus 25 grader som i vintras. Så det har något med motorkonstruktion eller mjukvara att göra för nu har jag inte alls problemet. Trist att man inte lyckats lösa det trots att du har en MY10.
Sök här på forumet för det finns ett par trådar om just 2,0F och ryckig motorgång. Kanske får du tag på någon som fått bukt med problemet? Lycka till iaf för jag vet hur illa det är.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson