Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BjörnS
Hej!
har en s80 140 hk -01.
Finns 2 olika repsatser på skruvat.se till broms-ok bak (ska ha till vänster)..
42 resp 40 mm längd, nån som vet vad man ska ha, så man kan beställa utan att riva dän grejjerna??
**edit** artikelnummer på skruvat: 10912 resp 11069.
Tack!!
av mackan_
Hej!

Jag har själv renoverat bromsoken och då fanns det också två satser på skruvat.se, jag fick ringa och kolla med dem. Tror jag läste nånstans här på forumet vilken storlek det skulle vara. Bilen var en s60 2,4t -03.

Hur som helst, jag renoverade alla 4 ok, och jag kommer ihåg att två av dem absolut inte passade, dvs bägge fram eller bägge bak!! Men två av dem passade bra.
Och jag har tyvärr för mig det var bak som inte passade, men vågar inte svära på det.

Så mitt råd är att köpa från mekonomen då de passade perfekt direkt, eftersom det var helt omöjligt och jag förstörde gummit tillslut av allt pressande.
av Cedrix
mackan_ skrev: Så mitt råd är att köpa från mekonomen då de passade perfekt direkt, eftersom det var helt omöjligt och jag förstörde gummit tillslut av allt pressande.

Tycker inte mina som jag köpte på mekonomen var särskilt lätt att få dit, gjorde ett litet hål i damasken när jag skulle få dit dem.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]