Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av callefille
tjena tjena, det rör sig bara när man tokvarvar typ 4500rpm, men det ska väl röra sig innan det också? från 2500 eller så? kan det vara något felkopplat som gör att de inte funkar som det ska? förra ägaren hade skruvat i bilen och satt 1 st vaccum slangar fel varav bilen gick som en kratta. har nu kopplat dom rätt så insuget rör sig, men känns som att de inte rör sig korrekt ändå:P

b5254s är motorn bilen 850 glt -93
av callefille
okej, de va ju synd, den går ju som en kratta innan 4000 :/ men om jag står och varvar på tomgången så slår bara spjället om när jag varvar upp till 4000 snabbt, gör jag det sakta så står de kvar i samma läge som på tomgång.
känns som att de är nåt som spökar lite. om man vänt den där lilla svart vita ventilen som är kopplad till magnetventilen fel håll, funkar de inte alls då eller kan de va de?

fö måste jag berömma på en jävligt snygg 850 =)
av *pettson*
callefille skrev:okej, de va ju synd, den går ju som en kratta innan 4000 :/ men om jag står och varvar på tomgången så slår bara spjället om när jag varvar upp till 4000 snabbt, gör jag det sakta så står de kvar i samma läge som på tomgång.
känns som att de är nåt som spökar lite. om man vänt den där lilla svart vita ventilen som är kopplad till magnetventilen fel håll, funkar de inte alls då eller kan de va de?

fö måste jag berömma på en jävligt snygg 850 =)
Du har nåt annat som inte stämmer. Dom går inte som krattor innan 4000rpm. Däremot ska du få en kick vid 4000 som ger dej lite extra.
Bara att börja felsöka.
av callefille
okej, vart ska man börja felsöka tror du? har inga felkoder så jag vet inget exakt de kan vara.
rotor och fördelarlock, luftfilter, bränslefilter är de en bra början tror du?
måste tacka för hjälpen förresten :) uppskattas
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Tänddelar, inklusive tändkablarna ofta glöms bort samt bränslefiltret som dem är känsliga på är alltid en bra början. Att kolla om den drar tjuvluft och vacuumslangars kondition är också en bra ide.
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]