Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av DroidAdde
Hej!
Ny på forumet. Hej alla :D
Jag har en 940 -94 som läcker bränsle från en rund dosa som sitter innan soppafiltret under bilen (se bild). När jag pratade med Bilia så kunde dom inte svara på vad den har för funktion. Det är tydligen något som eftermonterades på vissa bilar. Kruxet är att Bilia vill har 1500:- för en ny och det tycker jag är lite väl saftigt. Är det någon som vet om jag kan plocka bort den och ersätta den med vanlig soppaslang? Delen har art nr 1389725 och kallas "Absorber".

/Andreas
Bild
av DroidAdde
Hej!
Var hos Bilias 5-direkt med bilen. Teknikern sa att den runda burken endast är en backventil som kan tas bort och ersättas med soppaslang. Så då var det löst! :-)-)

/Andreas
av rd350
Nej, man kunde ibland höra ett svagt knackande/pulserande ljud från bränsleledningen vilket skulle bli mindre med denna ventil.Tror inte du lär märka någon skillnad efter demonteringen.
Användarvisningsbild
av Zappafan
Hade samma problem nu, tog bort den men lämnade fastvulkade plasten som satt på ändarna vid infästningarna, kanske var dumt man får nog dit en 8 mm slang istället för 10mm inv som jag satt dit, får väl byta nästa gång man byter bränslefiltret....
Bilagor
IMG_7586.JPG
IMG_7586.JPG (5.63 MiB) Visad 459 gånger

Okej så Polestar engineered är inte sp&[…]

Har bromsskivorna kommit på plats riktigt u[…]

Tankade mer bensin förut, och det finns absol[…]

Liten vårstädning, i alla fall på[…]