NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Richie85
Jeg har kjøpt en 08 V50 2.0d, importert fra Tyskland. Denne er uten dieselvarmer og jeg er spent på å møte vinteren uten. Er det noen som har ettermontert dette? Ser at bildelsbasen.se har mange for salg, hva mer trenger jeg? Ligger det elektriske klart på disse bilene, eller det må dette legges opp på nytt. Hva med styreenhet, er dette noe som kan programeres inn i eksisterende system, eller må det monteres ny? Noen som har peiling på dette?

På forhånd takk!

Richard
av Richie85
Hei og takk for svar! Ser ut som problematikken i linken du la over er å få bygget om fra tilsatsvarmer til parkeringsvarmer. Bilen min har så vidt jeg kan se ikke tilsatsvarmer engang.. Kan se for meg at vinteren vil bli kald om motoren ikke får litt varmehjelp.. Jeg behøver ikke parkeringsvarmer egentlig..
av dieseldyret
hei, jeg har også en 2,0D importert, uten tillsatsvarmer. Jeg hadde min første virkelige kalde vinter ifjor og er faktisk veldig imponert over varmen i bilen. Står på fellesparkering uten strøm, starter opp bilen og setter på max varme på "frontrute"-tegnet på ECC. Gjør det samme med fruens Megane CC bensin. Fyrer meg opp morgenrøyken. Innen røyken er fortært er halve frontruten på V50n fri for is og snø, mens Meganen såvidt har fått ett begynnende kikkehull. Hemmeligheten er elektrisk oppvarming av kjølevann (varmetråder) som Volvo har på biler uten drivstoffvarmer (hvertfall diesel modeller). Eneste jeg kanskje savner er at bilen var allerede fri for snø og stuevarm kl 6 om morningen, men da trengs det uansett parkeringsvarmer i tillegg, programmerbar, som uansett er en stor kostnad.
av Richie85
Har lurt litt på defa, men synes det blir tiltak med stikkontakter osv.. så det blior det nok ikke. Tok kontakt med den lokale volvoforhandleren og fikk den klare beskjed om at original Ebersprecher ikke kunne ettermonteres i bilen. Det finner jeg svært rart, spesielt med tanke på at det ligger et blendet stikk der varmeren skulle stått, samt festeanordninger står på plass.. fikk beskjed om å finne noe uoriginalt som Webasto f.eks. Da begynner jeg å lure, Webasto og Ebersprecher er vel bare to forskjellige leverandører av varmere..

Noe sier meg at de ikke ville ha jobben.
Användarvisningsbild
av Doffen
Antakeligvis får du den beskjeden da det ikke finnes programvare tilgjengelig for ettermontering av original varmer.

Det likeste er vel å kjøpe en varmer, som du monterer der den originale skal stå, og legger opp eget ur. Eneste du trenger er jo å koble deg inn på kjølesystemet og hente diesel og strøm.
Du bør regne med en kostnad på 10-15 000 om du finner er varmer på ebay.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tok kontakt med den lokale volvoforhandleren og fikk den klare beskjed om at original Ebersprecher ikke kunne ettermonteres i bilen.
Försök få tag på en verkstad som specifikt säljer och monterar dieseldrivna värmare och hör med dem om de kan hjälpa dig.

Mvh GK
av Richie85
Takk for svar begge to! Er i kontakt med et utenforstående verktsted som forhandler Webasto, fått en pris på 16500 ferdig montert, kanskje ikke det verste det.. Vet ikke om jeg vil møte vinteren uten egentlig.. men kanskje det er overdrevet dette med varmer, kanskje det går helt fint uten.. er fine veier der bilen blir brukt, 80sone og 3mil til jobb.. :)

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]