- sön 05 sep 2010, 17:55
Hej! Ganska ny V70 ägare och ny här på forumet, dock läst och lärt mig mycket innan, stort tack! Motorfellampan har lyst till ett par gånger under ett par månader, men alltid slocknat efter ett par dagar. Var och besiktigade och förutom en spindelled och bromsslang som nu är bytta så läste de ut felkod, som sa curcuit malfunction, främre lamdasond. Nu hade jag tur och fick tag på en begagnad ppc! Läste ut felkoderna, lite dörrar hit och dit men ffa EMC-2120: dvs Främre lambdasond, (eller Styrenhet bränslepump?) Verkar ju stämma med besiktningens felkod tänkte jag och raderade felkoderna, dock så slocknar inte motorfelslampan (som för tillfället lyste eller möjligtvis började lysa när jag läste av första gången) och inga nya felkoder kommer? Jag har läst av flera gånger både före och efter ett par mils körning utan nya felkoder, men den lyser hela tiden.
Hur får man den att slockna?
Kan jag få problem vid ombesiktningen om motorfelslampan lyser?
Kan de hitta felkoder som ppc inte hittar?
Jag tänkte vänta med att åtgärda detta tills felet kommer tätare eller hela tiden, är detta dumt? men det blir svårt att utvärdera om det kan gå flera månader mellan lampans lysperioder.
MVH Martin
Hur får man den att slockna?
Kan jag få problem vid ombesiktningen om motorfelslampan lyser?
Kan de hitta felkoder som ppc inte hittar?
Jag tänkte vänta med att åtgärda detta tills felet kommer tätare eller hela tiden, är detta dumt? men det blir svårt att utvärdera om det kan gå flera månader mellan lampans lysperioder.
MVH Martin
- By v16v