NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slowjamzz
när jag körde igår så fungerade min bil felfritt och idag när jag vart på väg hem så började vindrutetorkarna starta automatiskt och mätaren slutade fungera samma sak med temraturen på intrumentpanelen. då började den rödavarningslampan lysa så står de

el startspärr se manual
bromsfel stanna snarast
bomsvätskenivå låg

jag tror nog att det här är nogot fel på datorn för bromsvätskan var redan full så de kanske var något strul ?
jag provade att byta nyckel de fungerade inte
provade att koppla ut batteriet fungerade inte det heller.

allt annat fungerar det är bara att när man vrider nyckeln och ska starta den så går det inte ens. vad kan problemet vara någon som vet ? riktigt tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Doffen
Prøv å ta av batteripolen og la den stå uten spenning i 15-20 min.
Samtidig bør du være sikker på at batteriet er fulladet og at batteripolene er rene.
Spenningstap til styreenheter kan skape de merkligste feil.
Användarvisningsbild
av opA
Var de inte någon som startade en liknande tråd om detta för ett par veckor sedan ?

Då var det ett välkänt fel i en "kabelhärva" i förardörren.. om de va fukt som trängde in eller liknande.

Hittade tråden som skrevs för någon vecka sedan:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=57898

.. men det var inte direkt felet på en kabelhärva i dörren. finns fler trådar om detta, testa sök på t.ex "elfel i dörr".
DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]