Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Hallå!
Såg idag till min stora bedrövelse att OKQ8 i Bergshamra tagit bort sin 4-punktslift! :-(O)
Någon som vet någon annan OKQ8-hall i 08-området med 4-punktslift?
Dom "vanliga" ramperna man kör upp på, är ju fullständigt värdelösa när man ska mecka med bilen! Och helt odugliga om man måste ha hjulen hängandes fritt.
Användarvisningsbild
av hozz
Har båda sorterna på jobbet, men rampen har en separat lyftare för hissning av fram/bak.
Det här hjälper inte dig ett dugg, men ett skit att OK inte tänker ett "**".
Användarvisningsbild
av Alucinor
mikaturpeinen skrev:Upplands Väsby hade det förra sommaren åtminstone, ring och hör med dem.
Tack! Ska kolla upp det! :D
hozz skrev:Har båda sorterna på jobbet, men rampen har en separat lyftare för hissning av fram/bak.
Var jobbar du? Nån "gör-det-själv mack" som är tillgänglig för oss vanliga dönickar? :lol:
Användarvisningsbild
av uno83
Jag var på nån OK-GDS i söderort för några år sedan som hade "korta ramper", som alltså lyfter bilen mellan fram- och bakhjulen. Men jag kan inte komma ihåg var det var. Jag trodde att det var Fruängen, men senast jag var där så såg jag bara de vanliga ramperna som hela bilen står på.
av zamberg
uno83 skrev:Jag var på nån OK-GDS i söderort för några år sedan som hade "korta ramper", som alltså lyfter bilen mellan fram- och bakhjulen. Men jag kan inte komma ihåg var det var. Jag trodde att det var Fruängen, men senast jag var där så såg jag bara de vanliga ramperna som hela bilen står på.
den stationen ligger vid årsta hallarna,
Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]