Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
När man sitter och kollar igen insändarna här på sidan så kan man inte undgå att många handlar om problem med turbo, wastegate, magnetventiler osv,osv. är det verkligen så mycket problem med turbon numera,,har haft flera 945 or med turbo,, aldrig några problem.! är det så mycke sämre på v70, mm.??? har en 2,4 t ca. 20000 mil som jag tänkt mig BSR steg 1 på,, men nu undrar jag om det bara blir bekymmer efter en sån ändring,,,,,???
av Kojje
JRS skrev:När man sitter och kollar igen insändarna här på sidan så kan man inte undgå att många handlar om problem med turbo, wastegate, magnetventiler osv,osv. är det verkligen så mycket problem med turbon numera,,har haft flera 945 or med turbo,, aldrig några problem.! är det så mycke sämre på v70, mm.??? har en 2,4 t ca. 20000 mil som jag tänkt mig BSR steg 1 på,, men nu undrar jag om det bara blir bekymmer efter en sån ändring,,,,,???
Visst finns problemen där men hur stora dom är är en bra fråga vi har 2 st 2.5T (orginal)på jobbet en har snart gått 45.000 mil och på denna är magnetventilen bytt 1 gång vid ca.30.000 mil,vår andra har gått ca. 36.000 mil och på den byttes turbon på ca.28.000 mil vet inte om man kan kalla det för stora turboproblem med tanke på milen.
Min egen S60 T5 (trimmad)har jag inte haft så länge men inga turboproblem,hade en V40 2.0T(trimmad) tidigare som jag körde ca 12.000 mil med utan några som helst problem.
Användarvisningsbild
av JRS
jag har nog haft uppe det här tidigare,, har tänkt chippa,,bsr eller autotech,,tror inte på "ikeagrejer",,,men det verkar som om det blir krångel med felkoder och liknande,,vad säger ni som chipat,,,2,4 t,,,?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Har trimmat min gamla V70XC 1999 och det var inga problem. Se bara till att du har ny olja i och fräscha stift så ska det gå bra. Får du upp felkoder så har du fel på något. Trimmade min 9000 också via BSR. De har lite glädjekalkyl vad gäller deras effektsiffror men det har fungerat bra.
löst fäste låg på motorsköld

Håller på att felsöka en V70 D4 f[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.

Jag kan försöka kika på det,

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Vad kostar ett oljebyte på fyrhjulsdrift p&a[…]