Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bucket
Hej

Jag är på jakt efter en lite speciell kuggstångsstyrning.. Jag vet inte ens ifall det finns.

Infästningen av styrstagen skall vara i mitten. Som på denna: http://i128.photobucket.com/albums/p174 ... ack012.jpg

Sen ska den dessutom, i originalbilen vara monterad framför framaxeln, så att styrstagen sitter framför fjäderbenet/dämparen.

Tänkte kolla med er Volvoexperter om ni vet ifall det sitter någon sådan kuggstång på någon Volvo.

Tack på förhand
av Bucket
Jag ska montera den på en VW Bubbla 74. Styrservo vill jag helst ha utan. Jag vet inte ifall det går att använda en styrning som ska ha servo, utan servo.

Men vad jag ska montera den på är ointressant. Jag behöver veta på vilka bilar det kan finnas en sån kuggstång.

/Henke
av *pettson*
Är det inte bättre du tar en dag och besöker en skrot? På så sätt kan du kika under huven på ett antal märken för att se vad du söker.
Konstruktionen på bilden återfinns i både opel och audi och ingen av dom sitter framför axeln. Bägge sitter på torpedväggen.
av Bucket
Pettson, jag bor nästan på skroten här hemma :roll: :D Jag har inte hittat någon som har så som jag vill, därför kollar jag mer folk på nätet om dom har någon koll.

Det verkar inte finnas på någon.. Lösningen blir att titta på postbilar, så tar jag en högerstyrd kuggstång och vänder på den. Då kan jag sätta den framför axeln.
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]