Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Edgarn
Tjena köpte en 940 LTT för 2 veckor sen och precis som alla andra så vill man ju få den att röra lite bättre på sig,,

när jag köpte den ladda den ca 0.3, och efter vi bytt WG till en som suttit på en fulltryckare så ladda den 0.5,

min polare hade en brännslebox liggandes som ska vara chipad men vi vet inte vilket chip som sitter i den, men vi byte boxen och skruva på WG men får inte laddet över 0.6, vid 5000rpm så når den 0.7 tkr även att laddet kommer sent börjar knappt ladda fråns 4000rpm och då kmr laddet snabbt, laddar väll 0.4 innan 4000rpm,,

även om man drar WG slangen så laddar den inte mer,,

vad e det som kan göra att den inte vill ladda mer?? styr chipet hur mkt man ska kunna ladda?

MVH
av Afolkers
Nej chippet styr inte hur mycket du kan ladda, dock borde du inte ladda på UTAN ett bränslechip.
Angående att ditt ladd inte kommer mer kan bero på tex för klen tryckklocka.

Jag köpte en Bsr tryckklocka och ställde laddet på 0.9 + vikingchip.
Funkar mycket bra.
av Edgarn
Men hur jag än gör så får jag inte upp laddet över 0.6 klockan e inte felet för på bilen vi tog den ifrån ladda 1.1
Användarvisningsbild
av emwtur
hur ser det ut på avgas sidan ?
går den bra annars - inga spikningar eller så ?

/emwtur
av Edgarn
Det ser bra ut och bilen går som den ska inga spikningar, har beställt chip idag men chipet ska väll inte göra så det går att ladda mer?
Användarvisningsbild
av emwtur
emwtur skrev:hur ser det ut på avgas sidan ?
jag menar att - det är inga problem med halvtät kat eller mindre pipor än på den bilen som laddade 1.1 bar ?
/emwtur
av Edgarn
katten är ny på min bil och på hans bil sitter orginal system med sista dämparen borta bara

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]