Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
AWWD skrev:
VolvoB20 skrev:På min räckte det med att bara flytta fläcken så funkar det kanon.
Intressant, var ställde du den/i vilken riktning?

/awwd
Mellan framstolarna riktad frammåt mot rutan. Rutan börjar ju avisas direkt fläkten startar vilket är en stor fördel.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
VolvoB20 skrev:
AWWD skrev:Samma sak hände mig imorse. XC70 (-08) ägare sedan i tisdags. Första försöket med ny Volvo supertunn kupevärmare och så drar larmet igång. Läser instruktionsboken och visst, det står ju där, men känns ändå som ett nedköp relativt min gamla -03:a som funkade bra med denna kombination.
På min räckte det med att bara flytta fläcken så funkar det kanon.
Jag har testat allt på de två senaste bilarna jag har. Tyvärr har det inte fungerat ens när jag lade fläkten ned och försökte rikta luftströmmen åt olika håll. Eller jo, det gick så länge jag hade fläkten på låg nivå men så fort jag har den på hög effekt och det är kallt ute så är det helt omöjligt. Då jag kör på värmaren redan klockan 04:30 så kan jag säga att jag blev rätt trött på att kliva upp i panik mitt i natten för att stänga av larmet och ville inte fortsätta chansa för grannfridens skull :D

Nu har jag ställt in i menyn så att den frågar om jag villha nedsatt skydd varje gång jag stänger av tändningen. Det funkar för mig iaf och jag har inte missat det hittills i vintras. Jag vill trots allt ha larmfunktionen interiört när bilen står på jobbet. Håller dock med om att Volvo borde tänkt till här.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag har skruvat fast min slimline 1400 brevid uttaget vid fötterna på passagerarplatsen och när den var riktad 45grader upp/bak så löste larmet men nu har jag vinklat den mera uppåt från samma plats så att luftströmmen går förbi stereon och upp mot backspegeln och larmet har inte löst än efter några timmar med fläkten igång och larmet på.
Användarvisningsbild
av P1800
StefanN skrev:Min fläkt ligger numera under passagerarstolen, inte optimalt ur värmesynpunkt men det larmar i alla fall inte. :roll:
I min -10 spelar det ingen roll var fläkten finns. Det larmar. Man måste avaktivera sensorn varje gång. :(

Ett tips om placering: En kompakt värmare kan läggas i det fåniga facket bakom mittkonsolen som jag inte funnit något annat användningsområde för. När det är riktigt kallt kan man behöva mera riktat värmflöde för att få bort isen. Då brukar jag sätta värmaren i facket under jalusiluckan i mittkonsolen så att den blåser uppåt / framåt. (Bäst funkar det att använda dieselvärmaren men den använder jag sällan hemma för att inte bli utan ström i batteriet. Man kanske skulle ha satt i batteriladdare istället för elvärmare med lite perspektiv på sina val?!)
Användarvisningsbild
av akterspegel
För mig fungerar det som sagt och den sitter prydligt monterad vid fotnivå.
Att dieselvärmaren drar ur batteriet fixade väl Volvo med en mjukvaruuppdatering mitten-09?

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]