hehe näe det klarar jag mig gärna ifrån!
Tänkte bara att jag skulle stänga den tankeverksamheten om det lutade åt att det kunde tolkas så :)
/Anders
Moderator: Moderatorer
matzen10 skrev:Har i dagarna fått brev från åklagaren att det blir åtal för "Vårdslöshet i trafik" samt "Vållande till kroppsskada". Äntligen!Aha, misstolkade din fråga i pm't :(
Inget datum är bestämt dock; har bara fått papper att skicka tebax där jag ska ange vad för ersättning jag yrkar på.
Är lite konfunderat här dock.. Den intresserade kan försöka hänga med i resonemanget;
1. Har kvarstående besvär av tinnitus och måste använda insomningstablett för att sova. Tinnitus kan gå över men min läkare tycker att det redan borde gjort det.. Framtiden får utvisa alltså.
2. Nacke/skuldror/axlar känns inget längre. Har inte ansträngt mig något efter två bakslag i april & maj i och för sig. Tror dock inte det ska vara någon fara att börja anstränga mig igen. Får se om några dagar.
3. Volvia överväger en ersättning för "Sveda & värk" om 2-3000:- men vill avvakta ett tag för att se. Men det verkar vara den nivån som gäller. Jag har tidigare fått ersättning för inkomstbortfall och läkarbesök/mediciner.
Frågeställningar:
A. Jag tycker att Volvia är lite snåla om det handlar om 2-3000:- i ersättning för Sveda & värk. Men det kanske är så här det ska vara? Eller finns det möjlighet att strida? Jag menar, första tre, fyra dagarna kunde jag inte ens torka mig i röven själv!
B. Kan jag stämma snubben på ersättning för Sveda & värk/lidande, i samband med rättegången?
C. Någon som vet om det är lönt att kontakta advokat om dessa punkter och i så fall; betalas arvodet genom rättsskyddet?
Lite uppdateringar och lite funderingar.
M V H
---> Matz
Brainded skrev:Matz: Medicinkvittona är det ju bara skicka in så får du ersättning på studs! självklart bara upp till fribeloppet men därefter kostar de ju inte dig någonting heller.Japp. Har dock inte skickat in det som är tinnitusrelaterat än då jag väntar kontakt från handläggaren för att höra om det faller inom deras ramar s.a.s. Om inte, så ersätts jag av min arbetsgivare för den kostnaden (statligt anställd).
/Anders
Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]
Dina frågor kan du också pröva a[…]