Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
CarMan skrev:du kan ju stänga av rörelse sensorn.
Kan man göra det permanent vore toppen! I annat fall måste man ju göra det varje gång man tänker koppla in värmen? Jag trodde att det måste göras varje gång men jag har kanske läst dåligt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag har larm i min 2010: men värmefläkten har aldrig löst ut larmet. Min fläkt står mellan framstolarna och blåser mot framrutan för att avfrosta denna på effketivaste sätt.
av riha
Intressant och vet a hur det egentligen funkar med motorvärmaren som också värmer upp kupén på dieslarna.
Förmodlingen så är det väl en symbios mellan dem så att larmet blir medveten om att man har motorvärmaren på, för mitt läarm går iaf inte igång om jag använder motorvärmaren som också blåser in och värmer kupén.
av chuckbuck
Hej o hallå, hur gick det sen?
Är det nån som fått sensorn utbytt på garantin? Läste i Vi Bilägare att de har introducerat en bättre sensor nu. Nån som testat tejp över senorn eller så. Verkar inte hjälpa att flytta kupevärmaren i min bil,tyvärr.
av Pekå
Bilia gjorde följande jobb på bilen enl AO-specifikation : Rörelsesensor (MMS) larm fram byte 1 st samt Givare 1st , men... det blev ingen skillnad, ska höra med Bilia vid nästa service om dom kan göra något mer.
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Jag har också haft problem med att larmet gått igång när kupevärmaren varit i drift, jag har satt en genomskinlig tejp bit över det främre gallret där givaren sitter (takbelysningen för baksätet), sitter även ett galler bakåt så lite övervakning av kupen borde vara kvar. Detta har fungerat mycket bra inte ett enda tjuvlarm sen dess och den genomskinliga tejpen ser man inte.
av chuckbuck
Japp, ett par tejpbitar verkar vara grejen. Nu är hon tyst och varm precis som det ska va... ;-//
Användarvisningsbild
av AWWD
Samma sak hände mig imorse. XC70 (-08) ägare sedan i tisdags. Första försöket med ny Volvo supertunn kupevärmare och så drar larmet igång. Läser instruktionsboken och visst, det står ju där, men känns ändå som ett nedköp relativt min gamla -03:a som funkade bra med denna kombination.

En tänkbar långsiktig lösning från Volvos sida kan vara att kupéuttaget talar om för bilen att "nu kommer luften att röra sig" på samma sätt som sker vid användning av bränslevärmaren. En dosa med "Calixkontakter" och reläutgång som ansluts till bilens dator och som reagerar när kupéuttaget belastas?

/awwd
Användarvisningsbild
av VolvoB20
AWWD skrev:Samma sak hände mig imorse. XC70 (-08) ägare sedan i tisdags. Första försöket med ny Volvo supertunn kupevärmare och så drar larmet igång. Läser instruktionsboken och visst, det står ju där, men känns ändå som ett nedköp relativt min gamla -03:a som funkade bra med denna kombination.
På min räckte det med att bara flytta fläcken så funkar det kanon.
Användarvisningsbild
av AWWD
VolvoB20 skrev:På min räckte det med att bara flytta fläcken så funkar det kanon.
Intressant, var ställde du den/i vilken riktning?

/awwd
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]