Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alminjo
Vart sitter luftintagsgivaren i S60 V70N ? och hur ser den ut?
På engelska: Inlet Air Temp sensor
av Alminjo
Carman? Har du något tips vart den kan vara?

Kan den sitta under luftintagsröret som på bilden nedan...

Bild

..och se ut såhär...

Bild[/img]
Användarvisningsbild
av greeeken
Alminjo skrev:Vart sitter luftintagsgivaren i S60 V70N ? och hur ser den ut?
På engelska: Inlet Air Temp sensor
Antar att du menar på bilarna med 140 o 170 hästar.
Den sitter på locket till luftfiltret.
Det går 2 slangar dit.
Tror att det är den sensorn du menar
av Alminjo
Dem bilderna jag har bifogat ÄR den sensorn jag letade efter...
det spelar heller ingen roll vilken motor det är, alla motorerna har det luftintagsröret o givaren på samma ställe :)
av Hellrider
Alminjo skrev:Dem bilderna jag har bifogat ÄR den sensorn jag letade efter...
det spelar heller ingen roll vilken motor det är, alla motorerna har det luftintagsröret o givaren på samma ställe :)
nu babblar du i nattmössan,, på bilden är det kabeln till kanistern du visra,och den sitter inte på samma ställe på alla motorer.
inlett air temp sensorn är integrerad i luftmassemätaren
Användarvisningsbild
av G-kraft
Ibland undrar jag om Alminjo verkligen arbetat på volvo...
Användarvisningsbild
av CarMan
Jobbar Alminjo på volvo? varför frågar han i såna fall efter såna här saker på ett forum?

jag vat var alt sitter, men vet inte vilken givare du igentligen letar efter!
kan du förklara varför du letar efter givaren så kanska vi kan gissa oss til vilken giveare du igentligen far efter.

där din röda pil pekar så sitter ingen givare utan en magnetventil som öppnar o stänger i pulser för att släppa in bensinångeora från kanistern.
Användarvisningsbild
av G-kraft
CarMan skrev:Jobbar Alminjo på volvo? varför frågar han i såna fall efter såna här saker på ett forum?

kan du förklara varför du letar efter givaren så kanska vi kan gissa oss til vilken giveare du igentligen far efter.

där din röda pil pekar så sitter ingen givare utan en magnetventil som öppnar o stänger i pulser för att släppa in bensinångeora från kanistern.
Han har sagt i tidigare inlägg att han har arbetat på volvo men inte numera...det var ett tag sedan men jag har märkt i många inlägg att vissa små saker bör han kunna, som han svarat på men haft lite underliga svar....jag menar inget illa med detta inlägget mot alminjo.
Användarvisningsbild
av CarMan
G-kraft skrev:
CarMan skrev:Jobbar Alminjo på volvo? varför frågar han i såna fall efter såna här saker på ett forum?

Han har sagt i tidigare inlägg att han har arbetat på volvo men inte numera...det var ett tag sedan men jag har märkt i många inlägg att vissa små saker bör han kunna, som han svarat på men haft lite underliga svar....jag menar inget illa med detta inlägget mot alminjo.
om volvo i detta samanhang är fabriken o allt runtikring där, så finns det ju många arbetsupgifter där som inte alls har med bilar att göra.
Användarvisningsbild
av G-kraft
CarMan skrev:
G-kraft skrev:

om volvo i detta samanhang är fabriken o allt runtikring där, så finns det ju många arbetsupgifter där som inte alls har med bilar att göra.
Jovisst det vet jag också...men han har syftat på mekaniken,,aja...får låta det vara....

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]