Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Ska montera en knapp till i raden under acc panelen men hur kommer jag åt att montera den? Måste jag riva acc enheten i bitar? Har 2 knappar och en kåpa nu där jag ska sätta ytterligare en knapp.

Nån får gärna länka till några bilder eller förklara.

Jag har sökt och hittar inget bra svar...
Användarvisningsbild
av greeeken
Jonnybcool skrev:Ska montera en knapp till i raden under acc panelen men hur kommer jag åt att montera den? Måste jag riva acc enheten i bitar? Har 2 knappar och en kåpa nu där jag ska sätta ytterligare en knapp.

Nån får gärna länka till några bilder eller förklara.

Jag har sökt och hittar inget bra svar...
Du behöver inte riva den i bitar.
Men ac panelen måste veck först sen ser du själv hur du ska göra
Problemet löst.. Tog 2 minuter när man visste hur man skulle göra :) Tack för snabba svar. Vad skulle man göra utan er :P
av trasker
Fick du loss den bara genom att vinkla ut och rycka ner?

Bara knappen återstår på mina extraljus, men jag får fan inte loss den alltså.

Nya tag i morgon...
Jag har inget "fiskben" eller va de kallas så tog en smörkniv av plast och bände upp kåpan vid cigguttaget sen peta jag ner de 3 låshakarna med en liten mejsel sen va det bara att ta bort kåpan.

Själva acc enheten kan ju va bökig att få bort. Jag vinklar den bakåt sen brukar jag få loss den i ena kanten så får man använda mer våld än man egentligen törs för att få loss andra sidan.
Den har jag haft bort ett antal gånger nu så man börjar få in stilen hehe
av trasker
Man kan inte få loss panelen utan att ta ut enheten? Om man har en vinklad mejsel eller nått, vinkla ut AC enheten och sen använda böjd mejsel?
Jo det kan nog gå... Lite krångligt kanske men det borde väl gå.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]