Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Numera kan man ju köpa till extrautrustning till sin Volvo för lika mycket pengar som vad en basbil kostar, så ibland kan det kanske vara svårt att välja rätt. Många har dessutom en budget som man måste förhålla sig till.

Är det något speciellt ni njuter lite extra av varje dag till just er fina Volvo?
Grundläggande: Regnsensor (absolut krav - och ingår för det mesta)

Lyx: Elstol med minne. Min fru är 25 cm kortare än jag och vi kör bilen 50/50. Känns nästan som ett krav det också.
Om jag bara skulle få välja till en sak utöver XC60 D5 awd aut så är det R-designpaketet! Det ger grymt mycket tycker jag!

Som tur är kunde jag välja till en del saker till :wink: :mrgreen: Det enda tillvalet jag inte har är belysta instegslister. Har instegslist sport istället. För att jag inte vill att någon ska "rota" så mycket i bilen när den är ny.

Homelink är en uddagrej som jag inte tror att så många har. Sitter i solskyddet - 3 knappar (1, 2, 3) där man kan styra t.ex entrégrind, garageport och utebelysning. Allt snyggt integrerat! Funkar mycket bra tycker jag!
Dragkrok ------ en bil utan dragkrok är bara en halv bil.... eller en leksak

Finns inget som skonar bilen så mycket som en krok, så fort något skrymmande, vasst, spretigt, dammig, blött, eller illaluktande som tex röjsågen till sommarstugan så får det åka på den lilla släpkärran och kommer inte in i bien.

Synd bara att man inte kan sura fast ungar på släpet :D
Amli skrev:
StringerBell skrev: Lyx: Elstol med minne. Min fru är 25 cm kortare än jag och vi kör bilen 50/50. Känns nästan som ett krav det också.
Samma situation för mig. Är guld värt.
Har också det. Skiljer 21cm mellan oss så det är mycket praktiskt, bara man håller reda på vilken nyckel som är vems :oops:

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]