- tis 31 aug 2010, 16:39
Har nyss köpt 19" 235/35 ZITO ZEUS till min s60. Har funkat fint tills för några dagar sedan då jag skulle köra med lite folk i bilen. Vi var totalt 4 st i bilen och direkt när vi rullade iväg hörde man hur däcken skrapade i plasten under skärmen baktill (endast baktill). Hade inte så mycket till val än att köra så nu är plasten precis innanför skärmkanten delvis bortbränd/skavd.
Tycker det känns som att bilen borde klara 4 pers med dessa hjul utan att skrapa i? Den är inte sänkt. Vad kan jag göra åt det? Höja?
Tänkte också höra om någon har något bra förslag på hur jag kan laga de hål som blivit nu när plasten är borta. Kan fixa bilder på detta. Är det någon fara att köra utan fullt "plastskydd"? Tänker på rost.
Tacksam för svar. :???:
Tycker det känns som att bilen borde klara 4 pers med dessa hjul utan att skrapa i? Den är inte sänkt. Vad kan jag göra åt det? Höja?
Tänkte också höra om någon har något bra förslag på hur jag kan laga de hål som blivit nu när plasten är borta. Kan fixa bilder på detta. Är det någon fara att köra utan fullt "plastskydd"? Tänker på rost.
Tacksam för svar. :???:

- By Kermit75