Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
jfm010 skrev: Grattis! Står själv i begrepp att beställa en likadan. Har dock jäkligt svårt att välja färg... Just nu står det mellan röd och titangrå. Har aldrig haft röd tidigare och är rädd att jag kanske tröttnar. Den ser dock jäkligt fin ut i rött. Samtidigt är titangrå en gammal favoritfärg. Eller finns det någon annan färg som jag inte tänkt på? Hjälp!! :D
(Har en svart V50 idag.)
Själv tycker jag att R-design gör sig riktigt bra i vitt. Lite annorlunda och rätt coolt. Framförallt om man väljer tonade rutor och ett par snygga fälgar.

Titangrå tycker jag är lite för mellangrå - Savilegrey är i så fall mycket snyggare.

OT: Jag saknar den gamla Antracitgrå färgen som fanns på 740. Jag hade en 745 GLT 16V -90 i antracitgrått - så jädra snygg! (enligt bilregistret lever den än och har gått 45.000 mil! :D )

//Mr T
av jfm010
Mr T skrev:
Själv tycker jag att R-design gör sig riktigt bra i vitt. Lite annorlunda och rätt coolt. Framförallt om man väljer tonade rutor och ett par snygga fälgar.

Titangrå tycker jag är lite för mellangrå - Savilegrey är i så fall mycket snyggare.

OT: Jag saknar den gamla Antracitgrå färgen som fanns på 740. Jag hade en 745 GLT 16V -90 i antracitgrått - så jädra snygg! (enligt bilregistret lever den än och har gått 45.000 mil! :D )

//Mr T
Håller med om att Savilegrey är snyggare. Kunde tyvärr inte beställa denna ihop med R-design :(
Nu är i allafall en titangrå beställd. Tjejen fick tycka till och då blev det denna :)
Tycker den här ser bra ut på bild: http://archive.carkeys.co.uk/road_test/volvo/15922.asp

Jag slängde på Herrgårdsvagnspaket 2, Teknikpaket med High Performance, Driversupportpaket, subwoofer och lite andra småsaker. Är plötsligt väldigt trött på min V50 1.8F!

Tack för alla föslag!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
jfm010 skrev:
PEETER skrev:Oxå snart lycklig ägare till en V70 FT 2,5 R- Disign. Röd .Skrev i dag ))

Grattis! Står själv i begrepp att beställa en likadan. Har dock jäkligt svårt att välja färg... Just nu står det mellan röd och titangrå. Har aldrig haft röd tidigare och är rädd att jag kanske tröttnar. Den ser dock jäkligt fin ut i rött. Samtidigt är titangrå en gammal favoritfärg. Eller finns det någon annan färg som jag inte tänkt på? Hjälp!! :D

(Har en svart V50 idag.)
Ja Grattis. 2,5FT har en jäkla skön motor. Jag gillar den skarpt. Och testa gärna att byta mellan bensin och E85. Min 2,5FT går bättre på E85 än blyfri. Finns flera som upplever detta. Märks stor skillnad när jag vid tom tank byter bränsle. Även Rototests mätningar av 1,8F resp 1,8 B95 bekräftar detta. Det skiljer inte i maxeffekt eller maxvrid men vid övriga varvtal ligger E85 ca 10% högre i vrid och effekt om jag inte minns fel.

Sportchassit gör också stor skillnad mot original. Spänstigare utan att förstöra komforten.
Användarvisningsbild
av Bosa
perhall skrev:Röd är grymt snyggt. Och billigare. Titangrå också snyggt. Själv är jag lite dålig på att tvätta, vaxa etc. och därför skulle jag välja titangrå. Men om jag var riktigt noggrann med tvätt etc. så bleve det nog en röd! En röd lack blir ful med tiden om man inte sköter den (jfr. alla åttaåriga bilar med solkiga röda lacker...)/PH
Är det verkligen ett problem med tanke på att även de solida färgerna har klarlack idag?
Användarvisningsbild
av hollan
får väl ställa mej till skaran som har beställt2,5ft R-design lm
blev en vit utan rails elinfällbara speglar automat teknikpaket sub woofer sen ska jag kompletera med solfilm alla rutor 20" hjul o delbart drag sen är jag nog nöjd fick 10-12 veckor men som sagt skrev i dag så de kan ändras
av Nooby
Jag kommer nog också beställa denna veckan.

Men, många som har frågat, men inget svar... ;)
Vad fick ni ge? Fick ni ge priset på lappen, eller var de villiga att ge några extra procent?
Isåfall, hur många?

Mvh
av perhall
Bosa skrev:
perhall skrev:Röd är grymt snyggt. Och billigare. Titangrå också snyggt. Själv är jag lite dålig på att tvätta, vaxa etc. och därför skulle jag välja titangrå. Men om jag var riktigt noggrann med tvätt etc. så bleve det nog en röd! En röd lack blir ful med tiden om man inte sköter den (jfr. alla åttaåriga bilar med solkiga röda lacker...)/PH
Är det verkligen ett problem med tanke på att även de solida färgerna har klarlack idag?
Klarlack har de ju haft rätt länge och allt är relativt... men visst är en klarröd mer svårskött än en silver eller vit.
Användarvisningsbild
av crumpets
270hp med bsr och 258 med polestar, kombinerat med ett bränsle fritt från sågott som allt dåligt i avgasväg, och dessutom skattefri fem år.

Beror väl på hur mycket man kör per år men ett par kr milen i soppa högst är ju ändå en piss i oceanen inräknat service försäkring och värdetapp per mil.
För en marginell prisskillnad får man mao skattefrihet, mindre miljöpåverkan och en rolig motor.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!