Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av demilson
Då var den så äntligen beställd;
V70 2,5FT R-design - RÖD.
Manuell
HGV-paket 2
Teknikpaket 1
Aut avbländbar backspegel
Elinfällbara ytterbackspeglar
Subwoofer.

Känns bra :-)-) . Leveranstiden har jag fått besked på 10-12 veckor. ?:-/
Vad har ni andra fått för besked som nyligen beställt, R-design verkar gå som smör i solsken?
av jfm010
demilson skrev:Då var den så äntligen beställd;
V70 2,5FT R-design - RÖD.
Manuell
HGV-paket 2
Teknikpaket 1
Aut avbländbar backspegel
Elinfällbara ytterbackspeglar
Subwoofer.

Känns bra :-)-) . Leveranstiden har jag fått besked på 10-12 veckor. ?:-/
Vad har ni andra fått för besked som nyligen beställt, R-design verkar gå som smör i solsken?
Grattis! Nästan samma spec som den jag precis beställt. Jag valde titangrå och Driver support också. Får i dagarna reda på preliminär leverans och återkommer då.
av Göranson
jfm010 skrev:Uppdatering: Prelimiär leveranstid: Vecka 52... :cry: Tror (och hoppas) att det blir tidigare!
Jag tror att detta beror på motorvalet, jag fick en preliminär leveranstid på 6-8 veckor när jag beställde min D3 R-Design... dvs. bilen kommer att levereras i början av Oktober.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Ulffredriksson skrev:Har också varit och beställt i dag. V70 D5 AWD Summum och lite annat smått och gott. Skulle få den i andra halvan av November fick jag berättat.
Vad blev slutnotan för kalaset? :D Nyfiken :D
av jfm010
jfm010 skrev:Uppdatering: Prelimiär leveranstid: Vecka 52... :cry: Tror (och hoppas) att det blir tidigare!
Nu ändrades prel. leverans till v43. Tjoho! :) (insåg precis att jag fyller år den veckan...)
av 5cylindrar
Ja, kampanjen på 2,5ft R-design verkar snurra på bra. Jag har länge varit intresserad av en V70 R-design men då en diesel, D3 eller D5. Dock efter några provkörningar så är jag rädd att jag inte kommer stå ut med dieselknattret och alla vibrationer, både i ratten och övriga kupén. Detta har gjort att jag nu svängt tillbaka till motoralternativet 2,5ft, trots att bränslekostnaden blir högre.

Det pratas inte mycket om priser eller rabatter här på forumet. Dock skulle det vara mycket intressant att veta hur mycket rabatter Ni fått dvs Ni som beställt just en 2,5FT R-design. Vad blev slutpriset och hur ser utrustningen ut?
av s6025t
Ja ska du ha en 5 cylindrig bensin eller etanol motor gäller det o köpa nu för efter årsskiftet kommer de att ersättas med 4 cylindriga GTDi T4
nuvarande 5 cyl motorer klarar inte EURO5 som de måste 2011 så 2,5FT blir ersatt av nya T4F under våren......
Här är en pressrelese som säger att även S80 o V70 lär få motorerna utbytta snart.... https://www.media.volvocars.com/se/enha ... iaid=34512
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]