Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av DogWalker
Zell skrev:Jaha, man börjar med att läsa lite på S-hemsidan, de beskriver att regeringen har gjort 100 miljarder kr besparingar och nu ska göra en till besparing i samma volym. Detta ska enligt dem vara 24000 anställda som har fått gå redan.

Sedan skriver de att de ska satsa 12 miljarder mer än regeringen.
Det innebär alltså att S ska bara skära ner på 88 miljarder och alltså inte se till att riktigt lika många till får gå? Alltså ingen satsning utan bara minskat avskedande?

Zell, gör så här. Börja lyssna på SR P1, varje vardag kl.16:00-17:45 sänds ett program som heter Studio 1. Där pratar man mycket samhälle och politik, både inrikes och utrikes. Ofta debatter med olika ministrar.
Detta program är solklart värt att lyssna på, och jag rekommenderar det till alla.

:-)-)
Användarvisningsbild
av DogWalker
V70BiFuel03 skrev:
Spoiler »
Dogwalker, det där var ett synnerligen förnuftigt & klarsynt inlägg !

Problemet som jag ser det är att den stora massan av individer aldrig tar sig tid att tänka efter...
Tack, snällt sagt och jag blir glad... :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
KKR skrev:
*pettson* skrev:Såå om man röstar på nåt parti i sittande riksdag men inte blått, så får inte reinfelt samtidigt vatten på kvarnen..? Alltså perfekt om man är smygblå men inte vågar leva ut sina fantasier..
Nej inte riktigt, det sitter 7 partier i riksdagen. Det är "bara" 4 som är på Reinfeldt:s sida. Men i omröstningen ovan har alla 4 fått röster. Men inte Vänsterpartiet. Det är 10 "vänsterväljare" som gärna ser Ohly i Bryssel och 23 som säger sig rösta på något alliansparti. Du har rätt att en röst på något av de mindre partierna i Alliansen ger Reinfeldt förnyat förtroende, men det har några erkänt. Men ingen erkänner på Vänstersidan att de gärna ser Ohly i en regering och i Bryssel.
Alltså jag fattar inte problemet. Vilket tjat om Lars Ohly. Ingen har ju ens lagt en röst på Vänsterpartiet.
Hellre Ohly än Reinfeldt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Tomas88 skrev:
Alltså jag fattar inte problemet. Vilket tjat om Lars Ohly. Ingen har ju ens lagt en röst på Vänsterpartiet.
Hellre Ohly än Reinfeldt.
Nej det var just det, man behöver inte rösta på Vänsterpartiet för att få honom. De som röstar rödgrönt får Ohly på köpet. Eller rättare sagt, om de rödgröna vinner får vi alla honom.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja...... Det är väl precis samma sak med alla de borgerliga partierna i så fall. Röstar du på moderaterna så får du Maud Olofsson, Jan Björklund, Göran Hägglund och ja man kan ju räkna upp en jäkla massa folk.

I vilket fall tycker jag det är lite för mycket prat om partiledarna hit och dit. Visst de skall representera sitt parti men det är ju ändå vilken politik partiet står för som är intressant. Tycker jag i alla fall.
av llesrof
Honke skrev: Men du skrev ju precis att uttrycket "moment 22" användes felaktigt och godtyckligt samtidigt som du ifrågasätter om folk har läst boken?! Nu menar du själv att det ÄR moment 22 :???: Svårt och bestämma sig? :wink:
Nja, inte riktigt va..? I tråden hänvisas det till exempel som påstås vara moment 22 när de i själva verket bara är motsägelser och paradoxer. Men om man kollar ur ett större perspektiv så kan man se att hela det politiska systemet är ett moment 22. Det är viss skillnad. Vill du veta mer om moment 22 så kan vi ta det via PM ;-//

Något som det inte snackas så mycket om är va de olika blocken vill göra för kulturen. Där är det väl egentligen bara den rödgrönan rörarn (grönsaksratatouille..?) som har en uttalad plan. De vill satsa en miljard på kulturen och bland annat införa maxtaxa för kommunala kultur- och musikskolor.
Användarvisningsbild
av Honke
Nädå, jag vet precis vad det betyder och innebär, blev mest överraskad över hur fort man kan glömma vad man skriver :D Men nu skiter vi i det! :D
Användarvisningsbild
av nolimits
Idag fick jag reklam från Skånepartiet.De hade svept in Mona Saliv, förlåt, Mona Sahlin i en slöja och påminde väljarna om tobleroneaffären samt Monas frenetiska försök till en ökad invanding i landet trots hög massarbetslöshet.Jo tack, jag vet redan vad Mona står för i skatteväg så detta var ju inte direkt någon överraskning när de håller Vänsterpartiet och det helt sanslösa Miljöpartiet i hand som vill höja drivmedelspriserna till runt 25:- litern !?.Tänk om Socialdemokraterna fått en ny minister på denna post.Så bra det kunde ha blivit.Tyvärr är det väl en aning försent nu ... För övrigt är Skånepartiets valideologi bortom allt sunt förnuft i övriga frågor.Dessvärre är ju Alliansen inget direkt val heller när de inbillat sig att de är ett arbetareparti !?.Vilka stollar rent ut sagt.Det är inte lätt att vara svensk idag inte.Man skulle kanske bli invandrare i Saudarabien och leva på socialhjälp resten av livet.Nä visst fan, de har ju inget sådant.Hmmm ... :D
av Cicaro
Häromdagen framkom att en av S:s huvudkandidater till någn ministerpost om de vinner valet har som hjärtefråga: Könsneutrala toaletter.(hon vill ta bort herr och damtoaletter och ersätta dem med en som är till för båda)

Skrämmande, har de inget bättre att bygga sin politik på?
av llesrof
Cicaro skrev:Häromdagen framkom att en av S:s huvudkandidater till någn ministerpost om de vinner valet har som hjärtefråga: Könsneutrala toaletter.(hon vill ta bort herr och damtoaletter och ersätta dem med en som är till för båda)

Skrämmande, har de inget bättre att bygga sin politik på?
Men måste det innebära att denna kandidat gör ett sämre jobb för det? Jag tycker att det är högst relevant med könsneutrala toaletter men att det finns viktigare saker att fokusera på. Frågan om könsneutrala toaletter kanske inte kräver någon större energi att driva? Däremot så har den ett högt symbolvärde när det strävas efter jämnställdhet in absurdum. Det som möjligen är än mer skrämmande än att några politiker driver till synes oviktiga frågor, är att folk tror att de bygger hela sin politik på denna fråga.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 49
Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Motorn tappar kraft och dör.