Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Kommer du vara ute nåt mer i år? Nästa gång får du komma fram och heja:)

Angående tråden så står det still just nu:/ Fortfarande sjukskriven 50% pga whiplashskada plus flyttat ihop med tjejen nyligen så finns inga pengar just nu då tjejen precis fått sin första lön.

Men håller på sakta men säkert med mittkonsolen som är nästintill klar. Problemen jag stött på är att det spricker där ramen är pålagd så jag tror attt jag måste lägga en matta glasfiber över och plasta på rakt av så att det inte finns några skarvar alls. Sen är det infästningen av skiten som är problemet. Få konsolen att sitta där den ska.
Ska köpa på mig butyltejp, en kletmassa som bland annat sitter som lim/tätning i strålkastarna på dessa bilar så det BÖR sitta som berget med det MEN på samma gång så går det att få bort igen.

Så fort jag börjar få ihop saker igen så ska de komma uppdatering med bilder!
Användarvisningsbild
av cybermunk
Fan du som håller på med glasfiber och annat sånt klad kan du inte tillverka din egen krage eller behöver du ingen sån längre?
Användarvisningsbild
av Fellow
cybermunk skrev:Fan du som håller på med glasfiber och annat sånt klad kan du inte tillverka din egen krage eller behöver du ingen sån längre?
Första gången som jag ska plasta så:P Så hoppas verkligen att allt går bra så bygga grejer från scratch kan jag inte göra med glasfiber men nu ska jag förstärka mittkonsolen orginal stereoram är fastspacklad.

Crumpets:
Tackar:)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ok ja glasfiber kan vara lite knepigt har jag hört om man ska bygga saker från noll. men men lycka till och du Akta nacken.
Användarvisningsbild
av Fellow
Hallo Hallo! Trodde väl inte ni blivit av med mig? :P
Har pga olyckan varit off och haft tankar på att sälja bilen men då intresset varit svalt så behåller jag bilen.
Kommer dock skära ner grovt på "att göra" listan då jag inte får in pengar som jag ska.

Har nu varit sjukskriven i 13 månader som 22 åring och jobbar just nu 50% och går på smärtrehabilitering 1 gång i veckan. Jag ska bli bättre men inte som jag var förr. Kommer inte kunna göra saker på samma sätt eller jobba lika tungt, lika länge osv. Så kommer som de ser ut vara sjukskriven 4-6 månader till minst för träning och uppbyggnad av muskulatur runt skadorna.
Så mitt råd, kör lugnt o åk direkt till akuten om ni krockat eller kört av vägen vare sig ni känner något eller inte!
Kan smyga sig på i efterhand!

Nu är snart min mittkonsoljävel färdig iaf som tagit ett jävla tag o få bra.
Mattias på Backes limmade o plastade fast en Kenwood DVD ram på min mittkonsol för Pioneer DVDn och nu spacklar o slipar jag som en dåre för att få jämnhet och så litet glapp till dvdn som möjligt.
Har jag tur o allt går som de ska o jag blir nöjd så ska den in för lackering på tisdag annars blir de tisdagen därpå!

Däck ska även av fälgar på tisdag då däcken är tvärslut pga snedslitning:/ Samt fälgarna ska lackeras om IGEN men denna gången med pulverlack! Så rekommendation är att INTE lackera med billack. Håller inte alls!
Denna gång blir fälgarna sidenmatt svart och inte bara mattsvart. Även ändrören kommer pulverlackas sidenmatt svart så snart finns det ingen kontrast på bilen:)

Tråkiga är att har upptäckt att hjullagren är slut i fram så beställde haynes bok! Eftersom min hjulinställning är åt helvete så plockar jag av spindelled och allt o lämnar bort till kusin på volvo för pressning av lager.
Även nya belägg fram o kanske men förhoppningsvis inte byta skivor. Även kontrollera o byta till powerflexbussningar runt om.

Så de som står på listan är
* Ordna klart stereon!
* Gör iordning inuti, lackera eller byt ut skadade delar
* Lackera resterande bilen (det som är skadat)
* Textilmattor
* Mer högtalare
* Mer dämpning o isolering
* Rostskydd
* Byta förarstolssits som är sprucken

Senare, vår/sommar 2011
* 3" Downpipe från USA utan kat och lämna bort för svetsning av kat här hemma.
* Iridiumpaket
* Elevate Krängningshämmare
* Ny intercooler

Njuta av bilen som färdig!

Bild på mittkonsolen i nuläget, inte mycket kvar alls!
Bild
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering