Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MrMago skrev:Det var kamremmen som satt fel som alla andra sa.
Tycker det är otroligt slarvigt av en stooor Bil kedja att missa något sånt vid första bytet , vilket Bilia nu åtgärdat, Dock valde den stora Bil kedjan att stå för notan även om Bilia rättade det som tur är eftersom jag hade inte kände egentligen för att lämna tillbaka den till dem när de gör ett sådant fel.
Tusen tack till er här för tipsen =)
Vilken kedja?
av MrMago
S60AWD2.5T skrev:
MrMago skrev:Det var kamremmen som satt fel som alla andra sa.
Tycker det är otroligt slarvigt av en stooor Bil kedja att missa något sånt vid första bytet , vilket Bilia nu åtgärdat, Dock valde den stora Bil kedjan att stå för notan även om Bilia rättade det som tur är eftersom jag hade inte kände egentligen för att lämna tillbaka den till dem när de gör ett sådant fel.
Tusen tack till er här för tipsen =)
Vilken kedja?
Hedin Bil
dieselmagnus skrev:Alla kan vi göra fel och de erkände detta och stod för kostnaden. Det anser jag vara seriöst. Försvarar inte bilfirman men gör man fel så står man för det och det gjorde Hedins bil.
Jo det är riktigt, de stod för det trots att kunden inte gick till dem utan en annan. Nu vet jag inte hur diskussionen var i detta fallet.
Men man skall alltid låta firman ha chnas att åtgärda felet, om man går til en annan verkstad och låter dem åtgärda felet kan (har rätt ) den första verstaden neka ersättning.

Men skönt att det fixa sig.
av MrMago
Anledningen jag gick till Bilia var just för jag var rädd att Hedin skulle testköra den och säga den går ju skitbra och inte gå vidare med det. Sedan ringde jag Hedin och berätta att de gjort fel vilket Bilia bekräftat och de var deras egen ide att låta Bilia utföra arbetet och fakturera dem.
Även killarna på bilia som testkörde den tyckte att den gick jätte bra, vilket jag inte tyckte eftersom jag märkte skillnad före och efter.
Jag är bara glad att det löst sig, sedan är det mänskligt att göra fel. =)

Har du möjlighet för live data: fuel rai[…]

Tack. Har inte förstått hur det kan s[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster[…]

Hello ! Dörrstängning (Låskista)V&[…]