Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
När jag gick upp imorse sa sambon att jag skulle gå ut till bilen och kolla en sak. Det visade sig då att sambon backat sönder höger backsepgel när hon backa ur garaget... Så det är ju bara att byta. Men hur ser jag hur många stift jag ska ha? Tog bort kontakten och kolla nu och det sitter 11 kablar i kontakten från backspegeln. Är det då 11 stift? Jag har inte elinfällbara speglar och ingen markbelysning. Endast eljustering och värme som väl är standard?

Det gäller en V70 2002 uttagen december 2001....

Snabba svar är tacksamt.
Senast redigerad av 1 Jonnybcool, redigerad totalt 0 gånger.
av Jonnybcool
Jag vill inte köpa en ny när man kan få tag på en på skroten för betydligt mindre pengar antagligen.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jonnybcool skrev:Jag vill inte köpa en ny när man kan få tag på en på skroten för betydligt mindre pengar antagligen.
Då skulle jag göra enligt följande för att vara säker
Gå till volvo o be om artikelnummer till en sådan spegel.
Sen skulle jag leta på bildelsbasen.

Nån annan här kanske har bättre förslag
Användarvisningsbild
av greeeken
Jonnybcool skrev:Jag vill inte köpa en ny när man kan få tag på en på skroten för betydligt mindre pengar antagligen.
Då skulle jag göra enligt följande för att vara säker
Gå till volvo o be om artikelnummer till en sådan spegel.
Sen skulle jag leta på bildelsbasen.

Nån annan här kanske har bättre förslag

6 kablar= Eljustering,tempgivare.(P2 från 00-06)
7 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme (P2 från 00-06)
8 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,blinkers(endast classic 07)
8 kablar= Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning.(P2 från 00-06)
9 kablar=Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning,blinkers(endast classic 07)
9 kablar= Elljustering,tempgivare,markbelysning + minne(P2 från 00-06)
12 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning
13 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning + minne.
13 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning,blinkers(classic 07) ?
15 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning,BLIS (endast 05)
16 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning + minne BLIS(endast 05)
av Jonnybcool
Tack för de... Men i min spegel sitter det 11 kablar? Aja får väl åka till Volvo på Måndag och fixa artikelnr... Va 13 stift i kontakten i dörren tror jag men det är väl för att det är fördraget för elinfällning och belysning.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]