Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jetstar
är ute efter ett sportluftfilter som passar i orginal luftburken typ ett k&n eller liknande till bra pris!
tips?

mvh
av hammerin
Jag kör också med öppet filter på min V70 2.4T -03. Verkar funka rätt bra. Har lagt ner filtret i originalluftburken och spännt fast med stripes eftersom den suger mest kalluft då, översidan på burken är borttagen men kalluftssnorkeln sitter fortfarande i undersidan.

Har hört att man kan paja luftmassemätaren om man kör med filter som behöver oljas ni. Så kör med torrfilter. Själv kör jag med biltemas öppna och blåser ur det ibland med tryckluften :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
hammerin skrev:Jag kör också med öppet filter på min V70 2.4T -03. Verkar funka rätt bra. Har lagt ner filtret i originalluftburken och spännt fast med stripes eftersom den suger mest kalluft då, översidan på burken är borttagen men kalluftssnorkeln sitter fortfarande i undersidan.

Har hört att man kan paja luftmassemätaren om man kör med filter som behöver oljas ni. Så kör med torrfilter. Själv kör jag med biltemas öppna och blåser ur det ibland med tryckluften :wink:

Du har rätt i det du skriver då man oftast använder för mkt olja innan det torkat..
Antingen kör man med ett filter som TS söker eller med ett öppet o då är rekomendatioen att köpa nytt varje gång
av Kojje
Autotech säljer K&N (880kr) samt BMC (821kr)filter för orginalboxen kör själv med K&N.
Vparts säljer Green cotton filter sedan har dom öppet JR med avskärmning samt CCI-box.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]