Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80Frälst
dieselmagnus skrev:Den billiga är enbart för årsmodell 99 samt har en rulle.

Den andra är från 00- och har två rullar.

Har du en 00:a skall du välja den undre.
hmm... jag har en 00:a men tillverkad i slutet av 99 :???:
Men vad tycker ni.. skulle det kunna gå att ta bort remmen och lyssna ifall missljudet försvinner.
av S80Frälst
ok.. lat som jag är, så tog jag mig tid och kollade upp vad det kan va för något.
Jag upptäckte att ett av hjulen, Vet ej om det är remspännaren eller om det sitter ett
vanligt löphjul där.. Men den glappade flera milimeter när jag petade på den.
anntar att missljudet kan komma från den. Det är det hjulet som jag petar på. Vad tror ni.

Bild

Är det den du menade Toffelhjälten?
av mpucko
byt snarast, framförallt om det e en diesel,(kan leda till motorhaveri) hjulet kostar 518kr på bilia och du fixar det själv...ps byt remmen samtidigt ca 300kr tror jag det va..
av S80Frälst
Ok.. men är det bara ett "löphjul" eller är det en komplett remspännare, Är väldigt svårt att se eftersom det finns plast och skit bredvid hjulet. Remmen ser "ok" tycker jag. Inga spricker eller så. Och enligt service boken så ska man inte byta rem så här dags.... (eller?)
Det är en bensinare med vanliga 2,4l motorn. Antar att man losar på bulten i mitten av hjulet. Men då gick hjulet ner nån centimeter...Så det är därav jag undrar om det inte är en spännare iaf.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]