- mån 09 aug 2010, 10:03
#435297
Har planer på en ny V70II D5 (ev D3 - ska åka och provköra en nästa vecka). Till att börja med är de väl rätt förbrukningsoptimerade med 5,4 i EU-mix från början. Polestar menar att förbrukningen blir samma. BSR är väldigt försiktiga, lämnar inga garantier för lägre förbrukning och menar tom att den kan öka. RICA menar 5-10 % lägre.
Finns det anledning att tro att någon är bättre i detta avseende?
Pris är ungefär samma (Polestar 8900; BSR 7900; Rica 9000-20%). Polestar ger 225/460 Nm, de andra drygt 240 hk/500 Nm.
Då talar ju det mesta för Rica men jag gillar BSR:s PPC3 efftersom jag är orolig för att de inte uppdaterat programvaran efter justeringarna som gjorts inför MY11.
PH
Finns det anledning att tro att någon är bättre i detta avseende?
Pris är ungefär samma (Polestar 8900; BSR 7900; Rica 9000-20%). Polestar ger 225/460 Nm, de andra drygt 240 hk/500 Nm.
Då talar ju det mesta för Rica men jag gillar BSR:s PPC3 efftersom jag är orolig för att de inte uppdaterat programvaran efter justeringarna som gjorts inför MY11.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24