Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av runbom
Nu går det inte låsa upp bilen med dosan eller starta bilen?

När jag låser upp bilen med nyckeln så går larmet, det går inte heller att starta bilen. Har testat att koda om genom att stänga på/av tändningen 5 gånger utan resultat.

Något grym människa som har koll på detta?

tack på förhand mvh jimmy!!
Att det inte går med dosan har jag ingen aning om, testat med nytt batteri?

Om man kan koda om våra dosor själv eller ej det vet jag inte, är också lite nyfiken på de faktiskt.

Och anledningen till att du inte kan starta bilen hur som helst efter att du öppnat med nyckel o larmet går är startspärren skyldig till
prova nästa :
1. opna bilen med nikel, ock sen tryck på knapen oppna på fjärkontrol. (obs. batariet i fjär skulle vara bra, ej gamal.) om det hjelper inte prova nästa.
2. kopla av akkumulator(batariet) och tryck på bromsar i 5 minut. om det hjelper inte lämna bilen på hela naten med urkopplad batariet.
hoppas alt bli bra.
Hej
Alternativ 1 lås upp bilen manuellt larmet går sätt sig i bilen sätt nyckelen i tändningslåset vänta tills larmet tysnar och vrid på och starta innom några få sekunder.
Alternativ 2 ta ur säkring 6 för centrallåset.
Felet kan bero på en fjärrsändare batteri (bör bytas 1 per år) för att byta fjärrsändare behövs SW prova med den andra sändaren, man bör ha minst två nyckel uppsättningar.
Mvh Kurtoua
runbom skrev:Nu går det inte låsa upp bilen med dosan eller starta bilen?

När jag låser upp bilen med nyckeln så går larmet, det går inte heller att starta bilen. Har testat att koda om genom att stänga på/av tändningen 5 gånger utan resultat.

Något grym människa som har koll på detta?

tack på förhand mvh jimmy!!

Jag har exakt samma problem med min V70 -98, kom du på vad felet var Jimmy??

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]