Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tullaren
Killsnack i baren.

- Oj så många ICA-damer här är ikväll.
-ICA-damer?????????? Vad menar du?????????? Har ICA personalfest???????
-Nej, nej nej! Jag menar gammalt kött i ny förpackning
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Det är viktigt att göra en ordentlig kontroll vid köp av begagnad bil. Här kommer några ovärderliga tips.

1. Kontrollera signalhornet.
Öppna huven och stick in huvudet mellan huv och motor. Be säljaren trycka på tutan inne i bilen.

2. Be ägaren starta bilen.
Använd båda händerna att kontrollera tändkablarna i tändföljdsordningen 1342.

3. Smaka på kylvattnet det skall ha en utpräglad glykolsmak.

4. Rosten är viktig att kolla upp.
Hissa upp ett hjul i taget på en vinglig domkraft. Tvinga in huvudet mellan däck och skärmkant och inspektera hjulhusen noggrant ev kan du samtidigt be ägaren att prova stötdämparnas funktion.

5. Det är vanligt med avgasläckage.
Kontrollera avgasutblåset genom att titta in i avgasröret med ena ögat. Be samtidigt ägaren att starta och varva upp bilens motor.

6. Vatten i tanken?
Det kontrollerar du enklast genom att stoppa näsan i tankpåfyllninsröret andas in 10 till 20 djupa andetag.. Känns livet lite enklare efter detta så är det bra med bensin och inte så mycket vatten i tanken.

7. Fungerar katalysatorn ?
Varmkör bilen ordentligt med en tur på byn med gott varv och låg hastighet. Parkera bilen. Vänta 30 sekunder Känn sedan med handflatan på katalysatorn. Den skall kännas ORDENTLIGT varm.

8. Är fläktremmen spänd ordentligt?
Starta motorn och känn med pekfingret på remmens insida bäst är alldeles intill generatorn. Känn efter så den "nyper" ordentligt mellan rem och generatorhjulet.

9 Kontrollera spolarvätskan. öppna locket och lukta.
En bra blandad spolarvätska skall lukta som tältet dagen efter en riktigt lyckad midsommarfest.

:lol: :mrgreen:

/Håkan
Användarvisningsbild
av vetten
En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse.
Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken.
Han sänkte sig ytterligare ner och ropade:

- Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän
för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig.

Kvinnan nedanför svarade:
- Du är i en varmluftsballong cirka trettio fot över havet på 55
41 47 grader nordlig bredd och 10 12 47 grader västlig längd.

- Du måste vara tekniker, sa mannen.

- Det är jag, sa kvinnan - hur visste du det?

-Tja, sa mannen, allt du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har
ingen aning om vad jag ska ha det till, och faktum är att jag fortfarande är vilse.
Det enda jag fått ut av din hjälp är att du försenat mig
ytterligare.

Kvinnan nedanför konstaterade:
- Du måste sitta i ledningen.

Det gör jag, sa ballongskepparen. Hur kunde du veta det?

- Det är enkelt - du vet inte var du är eller vart du ska. Du har stigit uppåt med hjälp
av en stor mängd luft.
Du har träffat avtal som du inte är i stånd att klara av att hålla och förväntar dig att människor
under dig ska lösa ditt problem. Faktum är att du befinner dig i samma situation nu som du
gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel.
Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
Verkar detta bekant?

Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK (Åldersbetingad Nedsättning av Korttidsminnet).

Så här visade sig symptomen:

...Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen.
Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv.

Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i pappersinsamlingen och märker att den behöver tömmas.

Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma pappersinsamlingen först.
Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till återvinningsstationen kan jag lika gärna posta svarsblanketten.
Men då behöver jag en penna. Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån.
Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet. Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.
På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.
Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.
Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna. Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten.
Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.
Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.
Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.

Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärrkontrollen till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna.

Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG.
Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.

Kan du vara snäll och göra mig en tjänst? Skicka detta meddelande till alla som du tror har glädje av det, för jag kan inte komma på vem som jag redan har skickat det till.
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 199
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]