Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammerin
Tjo!

Tänkte köpa LED lampor och stoppa i dimljusen. Jag har 2 st olika som jag jämför mellan och vill veta vilken NI skulle köpa? Vilken har bäst ljusspridning i reflektorn och vilken ger starkast sken?

Den som Vparts säljer med 9st dioder: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvod ... -xc90.html

Den som Diodhuset säljer med 12st dioder: http://www.diodhuset.se/art-1.asp?id=443&iPageID=30

Jag är väl medveten om att det bara är reflektorn som blir upplyst och att det inte blir nån märkvärd ljusspridning framför bilen.

Mvh // Daniel
Användarvisningsbild
av greeeken
Inget av dom för de tär inte speciellt fint.
Men ks jag välja någon av dessa 2 länkar så blir det den första då den har en diod som lyser framåt oxå
av hammerin
runbom skrev:Led i dimljusen är skräp enligt min mening, lyser inte ett dugg typ.
Ok! Kan du lägga upp nån bild på LED i ett dimljus så man får se hur det ser ut i verkligheten?
av Gandalfi
hammerin skrev:
runbom skrev:Led i dimljusen är skräp enligt min mening, lyser inte ett dugg typ.
Ok! Kan du lägga upp nån bild på LED i ett dimljus så man får se hur det ser ut i verkligheten?

Kan bara instämma, provade också LED i dimljusen och lös så dåligt att jag plockade ut det igen. Rent skräp!!
av hammerin
Gandalfi skrev:
hammerin skrev:

Kan bara instämma, provade också LED i dimljusen och lös så dåligt att jag plockade ut det igen. Rent skräp!!
Ok! Då tror jag att jag skiter i LED =) gött å höra lite åsikter! Tackar!
av hammerin
JRS skrev:köp philips vision plus..absolut bästa halogenlampan,,,
Ska kolla upp den!
Jag vill gärna ha en lampa som lyser typ vitt fast åt det blåa hållet för att matcha mina dioder i positionslyset!

Det sitter biltema megablue i nu men jag tycker det lyser åt helvete för mycket gult fortfarande.

Kan man måla lampan med nån värmebeständig färg? glasfärg? spritpenna har jag hört nånstans.
Volvo car UX

Nya UX:et : Vad är det som styr att infota[…]

Cupefläkt

Fläkten eller motståndet har gått[…]

... Det var P0141 enligt felkodsläsaren, fa[…]

Solfilm från Bilia

Tack för tipset. Ska lämna in bilen f&o[…]