Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MaZk
Hej
Är ny på JR forumet.

Har några frågor som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.

1) Går att kombinera R-design och AWD på V70'n.
På volvo's sajt står det att erbjudandet gäller samtliga V70 utom T6.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... x?offer=13
Tyvärr går det inte att välja R-Design när man valt D5 AWD på "bygg din bil"

2) Priset för R-design är 19,900:-
Utgår det från grund bilen, momentum eller summum?

Tacksam för svar.
av Electric
MaZk skrev:Hej
Är ny på JR forumet.

Har några frågor som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.

1) Går att kombinera R-design och AWD på V70'n.
På volvo's sajt står det att erbjudandet gäller samtliga V70 utom T6.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... x?offer=13
Tyvärr går det inte att välja R-Design när man valt D5 AWD på "bygg din bil"

2) Priset för R-design är 19,900:-
Utgår det från grund bilen, momentum eller summum?

Tacksam för svar.
Det går utmärkt att kombinera R-Design bilen med AWD. Har själv en sådan MY11. R-Design bilen är momentum-utrustad där t.ex elstolar inte ingår. Bygg bilen på nätet, välj D5 Aut.,lägg sen till 20.000:- så får du AWD tillägget.
Kolla upp med handlarna först eftersom Volvo körde en AWD-kampanj nu under vår/sommar som kanske fortfarande gäller.
av sandberg80
Ja de verkar köra en kampanj. Fick priset 311000:- för en D5 AWD Kinetic. Sen 9900:- för Momentum. Lägg där på 19900 för R-design så har du en riktigt schysst bil!

Electric>> Vad säger du om D5 AWD? Är det schysst bil med schysst motor? Vad drar den?
av Hanymo
D5 Kinetic kostar 335 900 utan AWD. Finns dock Aut-AWD..för 372800 kr..!
311000 är nog ingen kampanjpris..Vanligt rabbat..?Avtal..?Ofta går det inte att kombinera ramavtalpriver med andra rabbatar.Interssant hur fick du detta pris..?
av sandberg80
Det är en inofficiell kampanj Volvo har. Jag har inte gjort ett skit förutom att kontaktat två olika Volvo ÅF som båda gett samma pris.

Lite konstigt att de inte marknadsför det mer bara.
Användarvisningsbild
av na96gen
sandberg80 skrev:Det är en inofficiell kampanj Volvo har. Jag har inte gjort ett skit förutom att kontaktat två olika Volvo ÅF som båda gett samma pris.

Lite konstigt att de inte marknadsför det mer bara.
Inte konstigt alls, de vill inte sälja för de tjänar inte en spänn på den. "Påtvingad" kampanj från generalagenten som återförsäljarna själva får bidraga till. (Det klart att någon krona blir över om du också plockar på lite mer utrustning) Men de ska täcka transport, rekond osv så blev kalkylen minus.
Så jag förstår att man hellre säljer en D3 för samma peng och tjänar mycket mera!

Tydligen är 2.5FT kampanjen mera sponsrad av generalagenten och blir en bättre affär för dem, så mer prutmån finns.
av Electric
sandberg80 skrev:Ja de verkar köra en kampanj. Fick priset 311000:- för en D5 AWD Kinetic. Sen 9900:- för Momentum. Lägg där på 19900 för R-design så har du en riktigt schysst bil!

Electric>> Vad säger du om D5 AWD? Är det schysst bil med schysst motor? Vad drar den?
Har haft bilen sen början av Juli och är så fantastiskt nöjd så jag håller på att spricka. Bilen är snygg och mycket skön att köra. D5-motorn är kanon. AWD har jag ännu inte haft någon nytta av, men det kommer ju en vinter nån gång. Förbrukningen ligger på 0,77l/mil och kommer enligt andra att sjunka något vid ca 1000mil.
Listpriset på denna bil låg på 464.000:- , köpte den för 385.000:-, tackvare kampanjen och HÅRT prutande!
Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev: tackvare kampanjen och HÅRT prutande!
Ja ta mig tusan, du fick 17%, jag fick bara 16,5%, men jag prutade inget, jag bara godtog offerten, rakt upp och ner, timid som jag är :wink:
Fast då hade jag en lånebil i mer än två månader medan jag väntade på bilen, så det kanske var värt dom kronorna
av Ulffredriksson
Har också fått det där erbjudandet om en V70 D5 AWD. Rabatt 60900 kr på prislappen. Sen var det svårt att pruta något mera. Men det känns som om det är ett rätt bra pris. Enligt försäljaren var det en kampanj från centralt håll för att matcha den 4-hjulsdrivna Passaten som visst marknadsförs aggressivt. Detta för att inte tappa marknadsandelar. Kul när något gynnar oss konsumenter! Ska fundera över helgen om jag ska beställa den. Är ruskigt sugen. Så ni är nöjda med den ni som har den? Har provkört en och den kändes himla skön i motor och låda jämfört med min XC70 D5 MY 2006 som jag har nu.
Användarvisningsbild
av Momentum
Ulffredriksson skrev:Så ni är nöjda med den ni som har den?
Jag är nöjd, köpte den faktisk utan att ha provat, handlaren hade bara XC70 och XC60.
Jag tycker att man har nytta av AWD även på sommaren, just för att man slipper att all effekt ska ner i vägen via framhjulen, inget som sliter i ratten längre, hade en V70N D5 tidigare, som åt framhjul.

Bilen går väldigt stadigt, jag har bara standard fjädringen, och vanliga 16 hjul, vilket gör att den går mjukt och tyst på alla våra nedslitna vägar, (har provat 17, föredrar 16), jag tänker alltså mest på funktion, mindre på utseende.
Ulffredriksson skrev:Har provkört en och den kändes himla skön i motor och låda jämfört med min XC70 D5 MY 2006 som jag har nu.
Automatlådan är äntligen i harmoni med motorn, växlar upp tidigt, växlar inte ner i första taget,slirar inte omkring på lock-up
Sportläget tillför ytterliggare möjligheter vid omkörningar, särskilt då man ska plocka en kö, med flera mellanomkörningar exempelvis, då är den funktionen superbra
Ulffredriksson skrev:Ska fundera över helgen om jag ska beställa den.
Slå till :wink:
Bakaxelfråga 740?

Kan någon här visa mig en bild på[…]

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]