Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Eftermontera larm är ett bra alternativ. Jag gjorde det på en bil i höstas, samtidigt kopplade jag in fjärrlås till centrallåset och tog bort sprinten som kopplar ihop cylinder med lås så att enda sättet att ta sig in i bilen(utan fjärrkontrollen) är att knacka en ruta, och ska tjuven köra runt i bilen går denne nog till nästa :-o
Ja det glömde jag ju att skriva.... det finns ett larm i bilen men nåt gör att det inte riktigt funkar.... och inte blinkar det heller...förutom när bilen är igång och jag öppnar dörren....
Det finns ett sånt där "fejklarm" att köpa på biltema & mekonomen och så. Ser ut som en liten dosa med en blinkande liten lysdiod på.. Kanske det kan vara avskräckande ?

/Ticken
Blinkande dosor är INTE avskräckande, hade det på en gammal Mazda. Köp ett billigt larm på Biltema som skriker och har startspärr! Godkänt eller inte spelar ingen roll, det är till för att försvåra och avskräcka.
rattkrycka? Fälglås =D men skapligt överdrivet.
Utan mobilizer chansen stor att någon vill ha roligt , skruvdragare, skruv och slaghammare så vips är bilen borta.
Men dold brytare hade jag satsat på ! grymt smidigt än hålla på me stora lås..
Jag hade en 245:a får många år sedan där tändningslåset var dåligt.När man vred runt nyckeln till startläget så hände inget.
Så jag kopplade kabeln till knappen för elvärmen till bakrutan! Funkade mycket bra då motorn var svårstartad kall och knappen inte är
återfjädrande.
Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]

Svarar mig själv efter lite googlande…[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur på[…]