Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick fina skivor från skruvat för 450 styck, men beläggen från samma ställe hade inte riktigt samma form som original. Vet inte om det spelar nån roll men för mig som nybörjare hade det känts bättre med samma form på allt :D
Men det verkar ju fungera i alla fall
Jag kör på Biltemas, funkar klockrent. Köpte dock originalklossar, prövade Biltemas men de skrek så jag bytte. Till Biltemas får man köpa skrikplattor separat och det missade jag så det kanske hade funkat bättre med dem monterat.
Jag har köpt skivor på biltema till en v70. Jag kommer aldrig att köpa bromsprylar där igen. Skeva skivor var vad jag fick. 1:a och 2:a gången. Sen blev det Volvo orginal. Dyrt, men vibrationsfritt.
av *pettson*
Kan ingen berätta för mej hur man svarvar skivor skeva, med jämn godstjocklek dessutom?.. OAVSETT vart dom är inhandlade? För alla skivor tillverkas via svarvning.
kim1980 skrev:Jag har köpt skivor på biltema till en v70. Jag kommer aldrig att köpa bromsprylar där igen. Skeva skivor var vad jag fick. 1:a och 2:a gången. Sen blev det Volvo orginal. Dyrt, men vibrationsfritt.
De kanske var till en Cheva :lol: :lol: :lol:
Nä skämt och sido mina funkar bra men jag fick för mej att de var tunnare gods i själva bromsytan...men jag har haft fel en gång förrut. Hade dock ingen original att jämföra med.
*pettson* skrev:Kan ingen berätta för mej hur man svarvar skivor skeva, med jämn godstjocklek dessutom?.. OAVSETT vart dom är inhandlade? För alla skivor tillverkas via svarvning.
Jo om operatören inte spänner upp skivan jämnt i maskinen blir den oval, har faktiskt köpt bromstrummor på biltema till en fiat för länge sedan och de var ovala, fick nya sen blev det bra.
Tack för alla tips! :)
Blir dock Volvo original då jag har grymt mycket närmare till Volvo än Biltema och behöver verkligen den extratiden för att hinna montera dom efter arbetstid så jag kan ta v70 till jobbet dagen efter :wink:
Plus att då vet jag ju att jag får schyssta skivor på bilen :-DD
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]