Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tofulus
Japp håller på att byta ut belysningen till blåa dioder. Har hunnit laga knapparna hittills, så nästa blir att fixa ecc:ns panel, och därefter blir det mätarhuset som skall få lite dioder. Kommer bilder på färdiga knappar bara det blir lite mörkare utomhus.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Och lite bilder då igen. (ursäkta kvaliteten, min kamera tar ej så bra mörkerbilder)

Bild
Här ser man hur intensivt knapparna lyser jämfört med mätarhuset som har vanliga glödlampor.Även dimmern fungerar med dioderna så man kan justera hur starkt man vill att de lyser. Passar även bra in med stereons färger.

Bild
Närbild på knappar med dioder.

Är själv riktigt nöjd med resultatet, eftersom jag från början trodde det inte fanns belysning i knapparna pga. att alla glödlampor var sönder, och de såg ut att vara någon speciell sockel som man endast får från volvo? Så istället för att pröjsa sisådär 2€/lampa på volvo så köpte jag 50 blåa dioder och 50 motstånd för lite under 20€.
Användarvisningsbild
av Nexus
ser ju inte så tokigt ut men sponstra volvo med lite pengar kan ju aldrig vara fel :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Tofulus
Tycker jag gjort det tillräkligt redan :wink:
Skall dessutom denna vecka efter slangar till vevhusventilationen. Slangen är väl lite på en meter lång har jag för mig, och kostar 40€... Ganska skapligt pris per meter i mitt tycke.

Var även in till Biltema och inhandlade lite verktyg idag, så får se om man nu skulle få inspiration att byta krängningshämmarstagen någon dag.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Sådär då var det xenon monterat i helljuset, nu kanske man ser lite bättre i höstmörknet.
Enda negativa är att man verkligen ser nu hur gult och svagt halogenarna i halvljuset lyser... Med de får vara pissgula, vill inte köra omkring och blända folk med konverterat halvljus.
Användarvisningsbild
av Nexus
xenon i helljuset är fint,då klarar man sig utan en massa x-ljus men som sagt när man slår av till halvljus blir det gult och fult :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????