Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ulrik Friis
Jag har försökt att komma i kontakt med vparts.se. De svarar inte telefonen, jag kan inte skicka e-post till dom, da de inte opgiver en e-post adresse. Är det någon som vet om företaget er stängt eller på semester eller...?

Jag beställte en HR sänkningssät (4 st fjädrar) för en V70 med nivomater och de bara skickade mig 2 fjädrar...och dom har fået betalningen. Jag undrar mig hvad som sker.

mvh
Ulrik.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har ni några frågor så får ni gärna ringa till oss på telefon
070-6260816 eller 070-6268272 mellan 12.00-17.00 på vardagar.
Har du testat ringa på deras mobiltelefoner?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Sökte lite på google efter kontaktinformation och denna adress kom fram.
[email protected] Tiderna kan vara bra att hålla sig inom :)
Butik:
060-172821 Vardagar 12.00-17.00
Daniel Mobil:
070-6260816 Vardagar 12.00-17.00
Eric Mobil:
070-6268272 Vardagar 08.00-17.00
av ekmarcus
låter inget vidare.. har samma problem med att dom inte hör av sig och känns som att jag blivit blåst på över 3000kr på en ljusbåge till v70II som jag betalat för.. tråkigt..
MVH
Användarvisningsbild
av nolimits
Fantastiskt med människor som fortfarande betalar varor beställda via nätet kontant innan de fått själva varan trots mängder med varningar om att inte göra på detta vis.Det finns något som heter postförskott.Om inte detta finns som alternativ se er om efter ett seriöst företag.
Senast redigerad av 1 nolimits, redigerad totalt 0 gånger.
av ekmarcus
nolimits skrev:Fantastiskt med människor som fortfarande betalar varor beställda via nätet kontant innan de fått själva varan.Det finns något som heter postförskott.

det är för att slippa pf avgifter och för att hela handläggningen alltid går fortare, då allt jag köper på nätet förskottsbetalar jag .. allt går smidigare.. tills man träffar på det företaget som vill blåsa en..

mvh
Användarvisningsbild
av nolimits
Jo jag förstår hur du menar men problemet är att så länge folk går på detta så kommer de mer oseriösa företagen att komma och gå lite som de vill.Senast jag handlade varor till bilen var via Skruvat.se och TillBilen.se där båda var mycket kundvänliga just vid detta tillfälle och det tog mindre än en vecka innan jag hade varorna som granskades innan min betalning skedde samt att jag anser en pf avgift sett till värdet på det beställda var en droppe i havet där jag förmodar att vparts.se har samma betalningsmöjligheter.
av ekmarcus
nolimits skrev:Jo jag förstår hur du menar men problemet är att så länge folk går på detta så kommer de mer oseriösa företagen att komma och gå lite som de vill.Senast jag handlade varor till bilen var via Skruvat.se och TillBilen.se där båda var mycket kundvänliga just vid detta tillfälle och det tog mindre än en vecka innan jag hade varorna som granskades innan min betalning skedde samt att jag anser en pf avgift sett till värdet på det beställda var en droppe i havet där jag förmodar att vparts.se har samma betalningsmöjligheter.

jo det är nog sant.. men man blir så van att det bara funkar klockrent.. har handlat av tillbilen.se och som sagt helt utyan bekymmer... man blir väl tvungen att göra en en anmälan på vparts för att nåt ska hända tyvärr.
MVH
Användarvisningsbild
av nolimits
Ulrik Friis skrev:Jag har försökt att komma i kontakt med vparts.se. De svarar inte telefonen, jag kan inte skicka e-post till dom, da de inte opgiver en e-post adresse. Är det någon som vet om företaget er stängt eller på semester eller...?

Jag beställte en HR sänkningssät (4 st fjädrar) för en V70 med nivomater och de bara skickade mig 2 fjädrar...och dom har fået betalningen. Jag undrar mig hvad som sker.

mvh
Ulrik.
Hittade deras mail ([email protected]) adress som finns på följande webbsida, http://www.vparts.se/sv/info/om-vparts.html
Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]