Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Hur funkar det egentligen på torslanda? Pruduceras det bilar 24tim/dygn 7 dagar i veckan eller körs det bara 3 skift? Blev riktigt nyfiken :???:
Användarvisningsbild
av Funk
Två skift, fem dagar i veckan i dagsläget.. Som mest har det gått tre skift, sex dagar i veckan, dock låter det mer än det i realiteten var eftersom alla skiften inte jobbade alla dagarna.

/Thomas

PS: Man kan nog räkna med en del övertid i höst också, eftersom det verkar gå rätt stabilt med ökande efterfrågan..
Användarvisningsbild
av Honke
jaja där ser man, jag som trodde att det produktionen inte stod still på helgerna, speciellt nu med de ökande beställningarna.
Användarvisningsbild
av Funk
Honke skrev:jaja där ser man, jag som trodde att det produktionen inte stod still på helgerna, speciellt nu med de ökande beställningarna.
Såå bra har världsekonomin inte hämtat sig.. :wink:
Rent generellt kan man väl säga att det är extremt dyrt att producera saker (som är personalkrävande) på övertid eller på natt/helgskift så det undviker man så länge det är möjligt.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Knasen skrev:Jag hörde att denna helgen (Lördag) och nästa Lördag så kör fabriken produktion.
Ja det såg så ut i lördags i alla fall...

/Thomas
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]