Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Än mer skrämmande är det med XC90 som inte har något Euro5 alternativ över huvud taget. V8 och D5 (185hk enkelturbo) uppfyller båda Euro4.

Försvinner XC90 nu? Eller fortsätter Volvo sälja den enbart i Nordamerika?
Användarvisningsbild
av Momentum
V9097 skrev:Än mer skrämmande är det med XC90 som inte har något Euro5 alternativ över huvud taget. V8 och D5 (185hk enkelturbo) uppfyller båda Euro4.

Läggs ner är väl mest troligt, en dinosaurie
av Nordan
Jag tänkte byta ut en av mina taxibilar i juni nästa år till en V70 Drive. När vågar man hoppas på att kunna få en Drive MY12 levererad?
av perhall
Nordan skrev:Jag tänkte byta ut en av mina taxibilar i juni nästa år till en V70 Drive. När vågar man hoppas på att kunna få en Drive MY12 levererad?
I juni brukar de första levereras numera. Tidigare varierade det mycket från år till år. Tror prislistan kommer 1 april sen är det bara att beställa... /PH
av Amli
V9097 skrev:Än mer skrämmande är det med XC90 som inte har något Euro5 alternativ över huvud taget. V8 och D5 (185hk enkelturbo) uppfyller båda Euro4.

Det är ju helt klart intressant att se vad som händer med den.
Användarvisningsbild
av poseidon
Man kanske tillverkar ett stort antal lagerbilar å kränger ut under året. Det är väl inte den mest sålda volvon i Europa iaf. US har väl inte dessa regler så där kan den ju fortsätta säljas.
av perhall
poseidon skrev:Man kanske tillverkar ett stort antal lagerbilar å kränger ut under året. Det är väl inte den mest sålda volvon i Europa iaf. US har väl inte dessa regler så där kan den ju fortsätta säljas.
Den lär inte säljas i USA. Minsta motorn i S80 är 3,2 243 hk, i S60N T6 300 hk (306 i Europa), så någon 109 hk-variant vill de inte ha där...
PH
av Amli
perhall skrev:
poseidon skrev:Man kanske tillverkar ett stort antal lagerbilar å kränger ut under året. Det är väl inte den mest sålda volvon i Europa iaf. US har väl inte dessa regler så där kan den ju fortsätta säljas.
Den lär inte säljas i USA. Minsta motorn i S80 är 3,2 243 hk, i S60N T6 300 hk (306 i Europa), så någon 109 hk-variant vill de inte ha där...
PH
Jag undrar om inte poseidon refererade till ovan nämda XC90.

Det händer att kallstart spridaren börja[…]

Det ska jag göra, problemet dök dock upp[…]

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]