Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej allihopa.
ett gott råd är nog att försöka köra den någon svalare dag, ac- anläggn- skall om möjligt köras på vintrn! en fråga slutl- vet ni vad för detaljer som skiljer bens-o diesel av de bilder jag sett vekar dom lika? fick fart på min d-värm efter byte av bränsleförd-(fragmenten av det-låg lösa i brännkamm-) har fung-utmärkt hittils.med tanke på fd taxi.
isak
isak skrev:hej allihopa.
ett gott råd är nog att försöka köra den någon svalare dag, ac- anläggn- skall om möjligt köras på vintrn! en fråga slutl- vet ni vad för detaljer som skiljer bens-o diesel av de bilder jag sett vekar dom lika? fick fart på min d-värm efter byte av bränsleförd-(fragmenten av det-låg lösa i brännkamm-) har fung-utmärkt hittils.med tanke på fd taxi.
isak
Tack för det kloka tipset :-) Undrar dock varför man valt att inte låta värmaren starta vid temperaturer över 14 grader? Kan det vara så att det är skadligt för värmaren? Att den blir överhettad?

Skillnaden mellan diesel och bensin kan jag tyvärr inte svara på. Men jag kan tänka mig att munstyckena skiljer och att dieseln kanske även behöver förvärmas på ett annat vis än beninsen?
Dieselvärmarna brukar funka bra om man använder dessa regelbundet, och låter dem starta upp från helt kall bil, så det får gå på full effekt, då sotar de inte lika mycket. Vet att många lastbilskuskar får problem, då det kört en hel dag, och sen slår på värmaren , när de skall sova, då går den på halvfart, för att motorn är varm, och börjar krångla med flamvakt m.m.
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]