Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av POSA
Köpte bromsbelägg där till audi 100 avant som jag hade och aldrig mer. 3-4 hårdare inbromsningar sedan tog bromsen mycket sämre.
Användarvisningsbild
av nolimits
Biltema har dragit ner på reservdelarna något enormt de senaste åren och tycks återigen satsa mer på plastkapslar mm samt tycks ha slagit sig in på hushålls produkter och fritidsföremål.Inte vad jag minns Biltema som !!??.
Användarvisningsbild
av StringerBell
nolimits skrev:Biltema har dragit ner på reservdelarna något enormt de senaste åren och tycks återigen satsa mer på plastkapslar mm samt tycks ha slagit sig in på hushålls produkter och fritidsföremål.Inte vad jag minns Biltema som !!??.
Konkurrensen på bildelar är helt mördande. Blir säkert bättre marginaler på bredd om man inte vill kriga på den marknaden. Mekonomen verkar ta över mer och mer på bildelsfronten.
av Fred
En intressant sak är att tidningen "Gör Det Själv" nyligen gjorde ett test av kraftiga skruvdragare i 18 V-klassen. På solklar förstaplats kom...just det, Biltemas skruvdragare!!

Det ska sägas att GDS är en mycket seriös tidning (med sitt ursprung i Danmark) som ofta sågar (no pun intended! :D ) både Biltemagrejer och proffsmärkena.

Så att, som vissa gör, alltid göra ned Biltema är nog mest synd för dem. Är man bara lite smart och gör lite research så kan man göra riktiga fynd på Biltema!
Användarvisningsbild
av isak
fred
vad hade den maskinen för amp- styrka på batteriet?
enligt mina erfarenheter spelar volttalet mindre betydelse en 14,4 V 2,6amp yrkesmaskin går inte att jämföra med en 18v maskin från feltema.
Isak
av Fred
Amperen påverkar hur länge batteriet räcker, volten ger styrkan och watten är effekten på motorn. Hur mycket drag det blir är beroende på flera faktorer. Man talar om ett värde med enheten C vilket beskriver hur mycket ampere som batteriet kan leverera under en viss tid. Ju högre C desto mer drag i motorn men detta innebär också att batteriet dras ur snabbare. Draget är också beroende på "fartreglaget" som hanterar hur mycket ström som kommer fram till motorn.

Jag påstår ingenting om Biltemas maskin, jag redogör bara för vad testet i GDS kom fram till. Deras tester är mycket grundliga och tittar på allt från ren styrka, uthållighet och ergonomi till tillbehör och pris m.m. Noterbart var också att Biltemas maskin blev "Bäst i test" alltså inte "Bästa köp". Detta innebär att de ansåg att Biltemas maskin var den bästa maskinen i testet och någon annan (minns inte vilken nu) var mest prisvärd.
av Marbas
Allt på Biltema är inte skit. Egen erfarenhet visar att t.ex. tändstift ska man inte köpa på Biltema, men det finns andra produkter som är riktigt bra. Problemet är att veta detta innan man köpt grejerna...
Användarvisningsbild
av vetten
Ja man får ju sortera lite bland deras produkter, men som någon skrev tidigare så säljer dom inte bara skit utan massor av kvalitetsprylar, allafall av min egen erfarenhet.
Tycker det hela tiden blir mest skittyckande om deras delar vilket inte är rätt på nått sett. :-O)
av Dedron
Biltemas bromsar funkar riktigt bra på min bil! Har inte märkt något än jallefall ;)
av Georg
"Skit är skit om än i gyllne potta,
och ros är ros om så i sprucken vas"

Biltema är ett företag som säljer grejer till privatpersoner och säljer de dåliga grejer ska de ha så de svider och inget annat.
Och det här forumet är ett utmärkt ställe att berätta att deras produkter är undermånliga. Och än värre är det om samma produkt har varierande kvalitet vid olika tillfällen. Det är direkt livsfarligt om man lanserar tex bromsskivor och kvaliteten är bra och sen när ryktet spridit sig så fuskar man med avsyningen och materialet så att dåliga bromsskivor kommer ut på marknaden.
Så länge Biltemas kvalitet är såpass opålitlig som den är, oaktat om man hittar bra grejer vid enstaka tillfällen så ska Biltema kritiseras och det kraftfullt eftersom de säljer delar och vektyg som har med säkerhet att göra.
Det finns andra företag som ska gynnas som har en jämnare kvalitet på sina varor. Handla där...
För den tvehågsne kan det vara på sin plats att besöka Biltema en dag och se vilken kö som är längst....
Kön till returer och återköp brukar vinna.......... ??:-/

Georg
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem