Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alla felkoder pekar ju på Lambdan och dessutom är ju den förhöjda bränsleförbrukningen ett tecken på att det kan vara Lambdan så det är nog bäst att byta den.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Alla felkoder pekar ju på Lambdan och dessutom är ju den förhöjda bränsleförbrukningen ett tecken på att det kan vara Lambdan så det är nog bäst att byta den.

Mvh GK
Okej, men jag var nyss inne på skruvat.se och kollade lite. Och vad jag förstod så har jag en diagnossond och det verkar inte som att det säljs några sådana på skruvat.se?
Hjälp mig!

Mvh Eisenhower
Det bästa är att du söker på ditt bilnummer, jag har också en 240 88b och får upp nedanstående länk

http://www.skruvat.se/Motorstyrning-C229.aspx

Dock rekommenderar jag att du om du har möjlighet går till Biltema och köper en Lambdasond med hela kablar (c:a 700:-) som har fabriksmonterade kontakter. Skruvat verkar bara ha sådana man får löda på ledningarna från de gamla kontakterna. Det är lätt hänt att det inte blir bra när man gör så för det är så små spänningar det är fråga om.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Det bästa är att du söker på ditt bilnummer, jag har också en 240 88b och får upp nedanstående länk

http://www.skruvat.se/Motorstyrning-C229.aspx

Dock rekommenderar jag att du om du har möjlighet går till Biltema och köper en Lambdasond med hela kablar (c:a 700:-) som har fabriksmonterade kontakter. Skruvat verkar bara ha sådana man får löda på ledningarna från de gamla kontakterna. Det är lätt hänt att det inte blir bra när man gör så för det är så små spänningar det är fråga om.

Mvh GK
Okej, tack för svaret!

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]