Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frågande
skulle verkligen behöva lite tips vad jag ska felsöka på min 740.
den tvärdog på motorvägen i början av sommaren, när vi skulle bogsera hem den startade den och gick att köra utan problem! har där efter gått utan problem över huvudtaget i mer än två månader men förra veckan tvärdog den igen på motorvägen! då startade den efter en stund men dog sedan igen..
någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?
tack på förhand!
av Sjöle
I mitt fall var det på 740 -88 anslutningen till bränslepumpen under sätet. Där sitter runda stift med dåliga anslutningar.
Kan också vara fel på pumpreläet bakom askkoppen. Ett klassiskt fel. Byt reläet eller löd om reläet. Reläet 119 på Informationstråden.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om detta händer igen kontrollera om det finns gnista, det skall vara en blåaktig kraftig gnista. Om gnista finns prova då med startgas, om bilen då startar men dör sedan så prova då att plocka ut systemreläet (styr även bränslepump) och löd om alla lödningar. Dåliga lödningar är ett vanligt fel på detta relä.

Mvh GK
av frågande
tack för svaren!
ska se om jag kan få tag på ett nytt relä och se hur det funkar!
den startade utan problem idag iallafall, men jag vill ogärna bli stående en tredje gång någonstans med den..

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]