Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peme
Dax för 9000-mila service, funderar på att göra den själv. Någon som kan svara på om det görs något annat av värde utom byte av filter, stift och olja? Undrar även om det är nån som vet vart man komma åt serviceschema för denna bil.
Användarvisningsbild
av nolimits
Naturligtvis ska du kunna serva din bil själv så långt man nu klarar av det.Ring upp Volvo och fråga vad som görs på en 9000 mils service på just din bil.Har du tur så får du kanske rabatt om de hör att du fixar det själv. :D
av peme
Tack Martinmat! Kul att det även finns normalt folk på detta forum, och inte bara folk med tummen mitt i handen som "nolimits" och "toffelhjälten" verkar ha. Passande alias annars.
Du har väl long-life service på din va? 3000 mil? Jag skulle råda dig till att byta olja vid 1500 mil också du håller din motor i bättre skick då. Tänk dock på att din maskinskadeförsäkring kan strula om du skulle få en maskinskada och försäkringsbolaget tittar på servicehistoriken. Du har ju denna kvar för jag förmodar att du har den helförsäkrad. Bara ett tips att tänka på.
Servicen skall vara fackmannamässigt gjord och det kan vara lite jobbigt att bevisa men olika bolag hanterar detta olika. Kolla upp detta bara de kan säga en sak nu men om det blir ett haveri som blir dyrt kan man skylla på dig eftersom du inte har "kunskap" eftersom du inte är utbildad.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.

Jag kan försöka kika på det,

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Vad kostar ett oljebyte på fyrhjulsdrift p&a[…]

kabeldragning xc60 2016

Kolla den här länken om det kan vara til[…]