Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jetstar
tänkte montera bort spjällhuset på min s60 2,4t 2001 och ev rengöra det osv!
men har en fundering! är det några packningar eller liknande som man måste ha nya om man monterar bort huset?

Tack på förhand!
av oldtimersmc
Nej bara mellan spjällhuset och insuget...
1 Köp en typ tandläkarspegel från biltema och en bra pannlampa
2 Lossa laddluftslangen från spjällhuset
3 skruva loss kylarfläktkåpan och laddluftröret
4 lossa spjällhuset med hjälp av spegel,belysning och lämpligt verktyg 8mm hyllsa (har jag för mig)
5 lossa KABELDJÄVELN SOM NGN PÅ VOLVO KOM PÅ ATT MAN SKULLE DRA UUUNNNDDDEEERR så att det skulle bli extra djävligt att gjöra detta FUCK YOU!!! (en hällsning från ALLA volvoägare) gör rent och packa ihop skiten och njut
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Nej bara mellan spjällhuset och insuget...
1 Köp en typ tandläkarspegel från biltema och en bra pannlampa
2 Lossa laddluftslangen från spjällhuset
3 skruva loss kylarfläktkåpan och laddluftröret
4 lossa spjällhuset med hjälp av spegel,belysning och lämpligt verktyg 8mm hyllsa (har jag för mig)
5 lossa KABELDJÄVELN SOM NGN PÅ VOLVO KOM PÅ ATT MAN SKULLE DRA UUUNNNDDDEEERR så att det skulle bli extra djävligt att gjöra detta FUCK YOU!!! (en hällsning från ALLA volvoägare) gör rent och packa ihop skiten och njut.
Är det samma förfarande på raka 6-cyl motorerna?
av Stefan62
Gasspjällhus-diskussioner dyker upp med jämna mellanrum här - men gäller inte det som Volvo:s informationschef sa i TV-programmet "Plus" för något år sedan? Nämligen att Volvo-verkstäderna åtgärdar detta kostandsfritt precis som man gjorde/gör i USA?

/Stefan
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]