- tor 19 aug 2010, 17:38
Prova SETRAB till exempel. Och yes, det fanns oljekylare till många bilar av 80-90 tal. Den stora skillnaden idag är att lådan är hälften så stor i sej själv och innehåller betydligt mindre olja. Det gör att tempen stiger fortare och därför är viktigare att ta hand om.
Vad jag INTE kan förstå är alla frågor om körning med släp och automatlåda med mera. Det finns oftast bra information om det i bilens bruksanvisning. Till och med till min gamla turbo 94 finns det två hela sidor med anvisningar för hur den ska köras med automatlåda/ släp samt med manuell/ släp. Informationen går inte att misstolka.
StringerBell skrev:Men för länge sedan - säg 70 och 80 tal - fanns det väl inga aktiva kylare alls till många bilar?Det finns företag som säljer hela satser. Att inte mekonomen eller andra har det är en annan femma, automatbilar överhuvuttaget är inte nån stor marknad och därför hittar du inte såna saker på webben. Men går du in och frågar så finns alltid möjlighet att ta hem. Det är som med autoexperten, det som saluförs på nätsidan är det som KG knutsson alltså ägaren till kedjan bestämt ska finnas. Allt annat, sådär runt 2-3 delar av sortimentet dom har finns inte på hemsidan eller i dess listor. Det finns däremot om du går in i butiken.
Söker man på "oljekylare" hos biltillbehörsaffärer kammar man noll, ialla fall sådana som skall kyla automaten.
Prova SETRAB till exempel. Och yes, det fanns oljekylare till många bilar av 80-90 tal. Den stora skillnaden idag är att lådan är hälften så stor i sej själv och innehåller betydligt mindre olja. Det gör att tempen stiger fortare och därför är viktigare att ta hand om.
Vad jag INTE kan förstå är alla frågor om körning med släp och automatlåda med mera. Det finns oftast bra information om det i bilens bruksanvisning. Till och med till min gamla turbo 94 finns det två hela sidor med anvisningar för hur den ska köras med automatlåda/ släp samt med manuell/ släp. Informationen går inte att misstolka.
- By pextreme13