Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja jag skall försöka hålla tråden uppdaterad men kommer även att pm.a dig när jag fått tillbaka bilen och fått full dokumentation på arbetet. men imorgon är det 7veckor sedan jag lämnade in en något fungerande bil för byte av olja i lådan och nu har den inte velat växla till 3an på varken gamla eller "nya" begagnade lådan. så förmodligen gör någon fel när de fyller på olja.
Så nu har jag ätligen fått hämta min bil och jag kan med glädje säga att den fungerar =)...
Efter att jag nämnt det där med pluggen så hade Killarna på Holmgrens rivit sönder min gamla låda och kollat hur det såg ut och efter det så ´plockade de ner den "nya" lådan och rättade till bromsbandet och då fungerade den. TACK Carman för tips.

Jag är plötsligt väldigt nöjd med killarna på den verkstaden och skulle mycket väl kunna lämna bilen där igen, de trodde bara att volvo verkstaden skulle kunna mer än dem och inte hela tiden säga byta växellåda..

Vi får se hur den håller nu i framtiden.
Tack alla!
Va bra att det löste sig, o så länge allt funkar så är allt OK
Fördelen med att byta låda istället för att laga, är att man kan lämna garanti.
Om lådan pajar igen så är det ju svårt att avgöra om det är pågrund utav bromsbandet som sutit fel eller ej (man kan ju ha förkortat livslängden?)
om det vore en helt ny låda så har man ju ingen garanti mot volvo om man öppnat den.
En conklution av denna tråd är att, nä byt inte olja i automaten om du inte läst denna tråd... :D
21k utanbyte och brutal körning :evil:
Nä men det var inte bromsbandet som låg fel i den gamla lådan sa dom. men jag antar ju att om man fyllt på olja där igenom en gång så har man väl gjort det på min gamla också?. Men det var ju inte det som gjorde att den gamla växlade konstigt o så... Jag är jävligt glad iaf, att jag inte tog tag i det och bytte olja själv. Funderade på att göra det men snålheten tog över eftersom det var garanti, egentligen så omfattar inte garantin lådan men eftersom de sabbade lådan så fick ju de byta den. Så ett tips är ju att jag skulle hellre lämna in bilen till en verkstad för oljebyte på låda för om den är sämre sen så får ju de stå för att laga den.
Mmmm Kan bara tillägga att den är fin! Och fan vad det gör myckt med ett par "snygga skor"
... men den ser ut som en knubbsäl på "användarvisningsbilden" bildformatet stämmer inte med upplösningen så bilden komprimeras i sidled :)

PsHm turbo, kan du inte Kompressormata den... Atlas Copco
Clayman har du fått nån förklaring vad som var fel i lådan? Vad är bromsbandet? kan någon förklara vad de är och vars den sitter? Tänkte så att ja kan säga om det till volvoverkstan som ska byta min låda i början av september! Kul att se din bil clayman riktigt läcker!
oldtimersmc skrev:... men den ser ut som en knubbsäl på "användarvisningsbilden" bildformatet stämmer inte med upplösningen så bilden komprimeras i sidled :)

PsHm turbo, kan du inte Kompressormata den... Atlas Copco

Jodå men de kompressorerna jag jobbar med har lite för högt flöde, sen är det nog ingen höjdare med en oljesmord skruv till den bilen, då får ju motorn massa kompressorolja, och de oljefria skruvarna är alldeles för stora=)... Hade varit fint annars att mata den med 8bar =)..

Jag har inte reflekterat så mycket över "Bil kompressorer" är det små oljefria skruvar eller?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]