Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DjJoakim
Tjenare, när jag skulle byta däck gick det inte att få loss en bult, så jag var tvungen att hacka eftersom bulten vart rund.
Så jag hackade sönder hela bulten så det gick att få av däcket, eftersom jag tänkte byta pinnbult efter, nu när jag fått bort bromsskivan och bytt pinnbulten så märkte jag att det knappt går att få in den i "spåren" i navet igen..
Några tips på hur man gör ?
Funderar på att ta loss hela drivaxeln och sen hamra in pinnbultarna, men om jag gör det så tänker jag köpa nya pinnbultar så får jag helt nytt och fräsht.
Och eftersom bakaxeln är helt nybytt så kommer jag behöva hälla ut all ny olja och sedan in med ny.. det förlorar jag på, därför letar jag efter något smartare tips.

Någon som vet något annat man kan göra ?

Joakim
av DjJoakim
volvoyamha skrev:Annars tar du ju bara bort bromsoket, skrivan och bromsbackarna. Så har du allt fram!

Mvh volvoyamha
Tror du misstog mig lite, jag har redan bytt pinnbultarna men jag ska försöka få tillbaks dom, men jag har löst det.
Jag satte dit bromsarna och bromsskivan igen så satte jag på fäljen och drog åt, då hoppade dom rätt :)

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]