- ons 18 aug 2010, 23:21
Sedan finns det vissa personer (som beskrivits ovan) som ligger i omkörningsfilen och inte flyttar sig. Hade ett fall igår med en kvinna som pratade i mobiltelefon samtidigt. Ibland är blink med helljus eller att lägga sig tillräckligt nära det enda som fungerar. Tyvärr reagerar många negativt om man blinkar med helljus. Jag har varit med om ett fall där bilen framför tömde halva sin spolarvätskebehållare i protest för mig som åkte bakom. Helljusblink hade dock varit det säkraste alternativet men som sagt. Det faller inte alltid i god jord.......Jag känner igen situationen med folk som helt enkelt inte kan fippla på ordentligt och att köra upp i arslet på dom är en slags markering, det är jäkligt frestande att göra så men jag kan inte på något vis försvara ett sånt beteende. Inte på något vis. Att folk flippar ur när någon helljusblinkar på dom kan också stämma, men de hade nog flippat ur om man råkat peta på deras kundkorg med tåspetsen i kön på Ica också. Idioter finns det överallt. Jag håller hastigheten och om någon vill köra fortare så skall det inte behöva vara mitt problem. Om de då lägger sig i arslet på mig så offrar jag mer än gärna halva tanken med spolarvätska. Det brukar fungera rätt bra. Extra kul är det om idiotjäveln bakom har en stylad bil och kommer direkt från biltvätten. Det är nästan så att jag skulle vilja ha en speciell spolning och behållare för detta ändamål och då skulle jag fylla den med sirap och matolja. :mrgreen:
"I didn't hear the question but the answer is aliens"