NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Kollat att tryckröret inte läcker? Jag monterade Elevate 3" tryckrör och råkade få läckage i anslutningen och då var det halva laddtrycket samt om jag drog på med 2ans växel o slänger i 3an så tvärdog bilen.
av goopher
Ursäkta att det tog en evig tid men de kom visst en semester och lite allt möjligt imellan.. Men nu är min bil fixad.. De va den där magnetventilen som spökade.. Stort tack till sebastian på volvo som utan kostnad gjorde en felsökning trots att han va fulltecknad dan innnan semestern och konstaterade att den gav felaktiga värden.. Han hade dock ingen sån ventil hemma, men skam den som ger sig, i linköping fanns en sån ventil och ett par blodiga knogar mängder med svordomar(varför ska de vara så jävla trångt) så vart ventilen bytt och bilen gick som en klocka igen.. Gutt mos..
av Klumpen
Har ett liknande problem med min v50. Vet dock inte om det är samma.
V50 T5-05 awd. Ibland när man är ute och kör så bluddrar den till, dör i bara ett par sekunder, sen kommer den igen, dör i någon sekund, igen osv. Någon som har koll på vad det kan vara? Gått nästan 8k mil.
Tack!
av goopher
låter inte som samma jag hade, det jag hade va att när man tryckte på med lite för mycket gas så blurrade de lixom till och sen försvann kraften och turbon och den kom inte tillbaka förrens jag startade om bilen. Ditt låter ju snarare som om de skulle kunna vara nån slang som har spruckit eller nåt så att den får tjuvluft och går orent... Men jag är helt novis på det här med turbo så jag är ingen säker källa.. Men jag tycker att de borde vara rimligt att turbon skulle reagera så om den tog tjuvluft.
av Klumpen
Nä att det är samma sak kan jag också säga att det inte är med tanke på att du var tvungen att starta om bilen. För något sådant har jag inte upplevt. Ja, antingen att den får för mycket luft eller bränsle. Något är det och det är inte alltid det händer. Men det händer även när man kör med farthållare på. Mycket märkligt..
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare […]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.[…]

Volvo original slutrör till V60 och S60 2019-[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]